Tondi tänava uued ringristmikud on bussidele kitsad

08.09.2005
Linna liiklusspetsialistide kinnitusel peavadki ringristmikud kitsad olema.

Värskelt rekonstrueeritud Tondi tänava ringristmikel peavad bussid sõitma üle teest kõrgema kiviparketi, sest pöörderuumi napib.

23. liini bussijuhtide Ants Taalmaa ja Vladimir Svidinski sõnul on kõik neli Tondil olevat ringliiklust halvasti projekteeritud. Bussijuhtide hinnangul on ringid busside jaoks liiga väikese pöörderaadiuse ja kitsaste sõiduradadega.

Samuti segab bussijuhtide sõnul liiklust ringide keskele haljasala ümber ehitatud 1,5 meetri laiune kiviparkett, mis on asfaldist mitu sentimeetrit kõrgemal. “Kui me selle jätame rataste alt puutumata, siis on oht, et rahvast täis buss kaldub paremale poole vastu piirdeaeda,” ütles Taalmaa.

Nii keeravad bussid jõnksaki-jõnksaki ratastega üle kõrgema kiviringi ja hõredama liikluse korral üle mitme sõiduraja. Pühapäeval kukkus ühe sellise manöövri ajal Linnu tee nurgal mõisatalli juures vanem mees bussis ukseauku.

Taalmaa sõnul on teel võimalik sõita kõige enam 35–40-kilomeetrise tunnikiirusega.

Bussijuht märkis, et sellesarnane ringristmik on rajatud ka Viimsis, kuid seal on kiviparketist osa asfaldiga ülekõrgune. Tallinna Autobussikoondise pressiesindaja Sirje Roht ütles, et firma pole teinud linnale kirjalikku pöördumist.

Ohtu ei ole

Transpordiameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialisti Vello Lõugase sõnul on ringristmik mitmeastmeline taotluslikult ning suured autod ja bussid peavadki ringi läbimiseks sõitma üle kiviparketi. “Seal ei ole liiklusohtlik,” kinnitas ta. “Rajad on projekteeritud nii, et kõik läbi mahuvad.”

Lõugas nõustus bussijuhtidega, et linna suunal on ringristmikud mõnevõrra raskemini läbitavad. “See on pool projektist. Niit, mis läheb Õismäele, on välja ehitatud ja ringid on keskel,” selgitas ta.

Kas ja millal ehitatakse välja linna suund, seda magistraaltänavavõrgu 2005.–2014. a arengusuundadest ei selgu.


Eesti Päevaleht

Uudiste arhiiv