Riik manitseb bussifirmasid ohtlikku võiduajamist lõpetama!

06.11.2003
Konkurentsist tingitud võidukihutamine maanteedel ja õnnetusse sattunud busside siledad rehvid ajendasid ametnikke koostama bussifirmadele üleskutset mitte riskida talvistel teedel sõitjate eluga, kirjutab Postimees.

Kolmapäeval majandusministeeriumist välja saadetud pöördumine kirjeldab teedel tekkinud olukorda: liinibussid on sattunud halva tehnilise seisukorra tõttu rasketesse õnnetustesse ning politsei võttis ühe päevaga liiklusest maha 23 korrast ära bussi.

Politseiuurimine on selgitanud, et 25. oktoobril Pärnu maanteel juhtunud hukkunuga liiklusõnnetuses oli firma Taisto Bussid liinibussil all väga kulunud suverehvid, millest tagumistel vasakpoolsetel polnud üldse mustrit.

Peamiselt Taisto huve esindav bussiliit lähetas samas möödunud nädalal ministeeriumile pöördumise, milles nõuab riigilt bussidel euronõuete ja talirehvide kasutamise kohustuse kehtestamist.


Ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter selgitas, et talirehvide kohustuslikuks muutmine pole õigustatud ja pigem on tegu pseudoprobleemiga, millega tahetakse varju jätta õnnetuste tõelised põhjused.

«Ministeerium saab ohtlikult kihutavatest bussidest tihti teateid nii meilitsi kui ka suuliselt,» ütles Tatter. «Hirmunud inimesed helistavad meile mobiiliga bussist ja kirjeldavad olukorda.»

Tatteri sõnul saab bussi kiirust hiljem küll sõidumeerikult näha, kuid tagantjärele pole juhti võimalik karistada. «Mõtleme seadusemuudatuse üle, et politsei saaks juhti ka meeriku näitu aluseks võttes karistada,» märkis Tatter.

Politsei on varem tähelepanu juhtinud probleemile, et busside talvised sõidugraafikud on samad kui suvel ega arvesta talviseid sõiduolusid.

Liikluspolitsei komissar Villu Vane ütles maateeameti väljaandes Teeleht, et käib võistlus selle nimel, kes kiiremini punktist A punkti B jõuab. «Talvine sõidugraafik peaks olema oluliselt aeglasema keskmise kiiruse peale üles ehitatud,» leidis Vane.

Tatteri sõnul ei muuda graafikute muutmine midagi, sest ka praegu «lendavad» bussid Tallinna-Tartu vahel graafikust tükk maad kiiremini. «Kahe ja poole tunni asemel isegi kahe tunniga,» vihjas ta.

Suurt osa autotranspordifirmasid esindava autoettevõtete liidu tegevdirektor Villem Tori peab bussiliidu talirehvide nõuet populismiks. «Kui juhid järgiks eeskirju ega kihutaks arutul kombel võidu, poleks seadusi vaja muuta,» põhjendas ta.

EPL

Uudiste arhiiv