Lennupileteid võib hakata saama tasuta

30.01.2006
Ryanair kavatseb sel aastal tuua lennukitesse “lendavad pokkerilauad”.
Lennufirmade hinnangul areneb lennundusturg selles suunas, et tulevikus on lennupiletid tasuta ning reisijal tuleb maksta vaid lennujaamamaksud.

Odavlennufirma Ryanairi Põhja- ja Baltimaade tegevjuht Karl Högstadius ütles läinud nädalal Taloussanomatele, et kümne aasta pärast ei maksa firma lennupiletid enam midagi. Juba tänavu kavatseb Ryanair anda kolmandiku pileteid tasuta või imeodavalt.

Högstadiuse hinnangul suureneb lennufirma käibes lisateenuste osakaal. Näiteks Suurbritannias võib juba praegu Ryanairi kaudu tellida korvitäie veini, firma kodulehekülje vahendusel on võimalik rentida auto, broneerida hotellitube või teha reisikindlustust. Järgmine samm võiks Hogstadiuse sõnul olla matkakaardid, mida saaks netist tellida. Tänavu plaanib Ryanair lennukitesse tuua kasiinod ehk täpsemalt pokkerilauad.



Visioon olemas

Estonian Airi asepresidendi Mart Relve sõnul pole ükski stsenaarium kümneaastases perspektiivis välistatud. “Meil on oma visioon selleks ajaks olemas ning lähemal ajal lennupileteid tasuta jagama Estonian Air ei hakka,” märkis ta. Samas näiteks moodustasid mullusügisese kampaania käigus, mil kõigil Estonian Airi liinidel maksis ühe otsa lennupilet koos maksudega 456 krooni, lennujaama- ja muud maksud sellest hinnast umbes 250 krooni. “Kui arvestada, et lennupileti hind oli umbes 200 krooni, ei ole sellest nullini just pikk samm,” ütles Relve.

Tema hinnangul suudaks Ryanair või mõni muu lennufirma tasuta piletitele üle minna juba palju varem kui kümne aasta pärast, kui see oleks nende tõsine plaan ja strateegia.

“Eri kampaaniate puhul on tasuta piletid reaalsed juba lähemas tulevikus,” ütles Relve.

Estonian Air kasutab möödunud suvest pardakontseptsiooni, kus on kaks eri teenindusklassi. Olenevalt klassist kuulub pileti hinna sisse teatud hulk pagasit ning istekoht lennukis, kõrgema klassi puhul ka täisteenindus pardal, kiirem registreerimine, lounge’i kasutamise võimalus ning paindlikumad on ka pileti muutmise tingimused. “Lisateenuste osakaal lennufirmade käibest tõuseb kindlasti ning juba täna on meie koduleheküljelt võimalik lisaks lennupiletitele broneerida nii hotellikohti kui ka autorenti ning osta reisikindlustust. Lähemas tulevikus laienevad võimalused veelgi,” ütles Relve.

Ka SAS-i kommunikatsioonijuhi Hans Ollongreni sõnul on lennufirmadel lisateenuste vallas väga palju kasutamata võimalusi. Hetkel on enamik firmasid toonud pardale tasuta söögi. “Tõenäoliselt muutuvad paljud teenused, mis praegu pileti hinna sees, tulevikus tasuliseks, lennundussektor liigub samm-sammult selles suunas,” ütles Ollongren.

Taloussanomate andmeil on Ryanairil siiski tasuta lennupiletiteni käia pikk tee, kuivõrd lennupiletitest tuleb hetkel üle 80 protsendi firma müügitulust.



Estonian Air vahetab lennukeid

•• Eesti Päevalehe andmeil tahab Estonian Air lähemal ajal vahetada paar oma liisitud ligi 120-kohalist Boeingut suuremate lennukite vastu, mis mahutaksid 170–180 reisijat. Tegemist on esimese sammuga firma strateegias uuendada täielikult oma lennukipark ning viia see vajadustega paremasse vastavusse.

•• Estonian Airi asepresident Mart Relve ei kinnitanud kahe lennuki väljavahetamise plaani ega lükanud seda ka ümber. Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults ütles, et firma nõukogu langetas möödunud aasta lõpus lennukipargi osas põhimõttelise otsuse.

•• “Meil on vaja raskemaid lennukeid, see tähendab kaugemale lendavaid ja suuremat stardikaalu lubavaid lennukeid, et lennata täiskoormusega kaugematesse sihtpunktidesse,” rääkis Schults, tuues näiteks Londoni, Dublini ja ka peatse sihtkoha Barcelona. Samuti on raskemaid lennukeid tema sõnul vaja firma charter-tegevuse tarvis. “Hetkel on meil üks raske Boeing737-500, kuid me vajame lisa, et tagada tõrgeteta ja paindlik tegevus,” ütles Schults.



Eesti Päevaleht

Uudiste arhiiv