Valmis Kuressaaret ja Saaremaad tutvustav reklaamipakett

10.03.2006
Saaremaa turismiturunduse strateegia rakendamise projekti heakskiitmine andis võimaluse valmistada reklaamipaketi Kuressaare ja Saaremaa senisest tõhusamaks tutvustamiseks huvitava külastuspaigana.

"Phare turismi turunduse toetusskeemist rahastatava projekti tulemina valmis kokku 50 000 inglise, saksa, soome, rootsi ja läti keelset trükist, mis kutsuvad Saaremaale ja Kuressaarde," lausus projektijuht, linna välissuhete nõunik Ingrid Tilts. Kuressaare linnaga tutvumiseks saab jagada 51 000 voldikut samades keeltes. Neid, kes linnas ja saarel omapäi teed leida tahavad, on ootamas 35 000 väikesemõõtmelist kaarti. Erinevad materjalid saab paketina kokku koguda kaante vahele, mida toodeti 10 000. Reklaami- ja turundusüritustel, aga ka seminaridel või konverentsidel saab nüüdsest kasutada kujunduselementidena 20 temaatilist raamitud fotoprinti, 2 fiibervarrastel stendi ning 1 rullikutel liikuvat stendi. Neid kõiki on mugav transportida ja üles sättida.

Lätlased üllatunud

Projekti raames osalesid Karmen Paju ja Kati Aus Kuressaare Turismiinfokeskusest messidel Riias, Stockholmis ja Münchenis, kus uhiuued reklaammaterjalid hulganisti huvilisi ligi tõmbasid. Lätlased, keda Saaremaal eelmisel aastal varasemast 70% võrra rohkem käis, olid meeldivalt üllatunud, avastades messil võimaluse emakeeles kirja pandud infot saada.

Esmakordselt valmis huvitava ülesehitusega interaktiivne i-kaart CD-l ning ei teagi, et keegi veel oleks Eestis samalaadse asja valmistanud. CD sisestamisel arvutisse avaneb Euroopa kaart, mis liigub siis Eestile ning sealt edasi Saaremaale ning kasutaja saab valida sobiva keele. Interaktiivsed kaardid annavad võimaluse saada infot teksti ja pildina Saaremaa ja Kuressaare huviväärsuste kohta ning kaart juhatab vaataja huviväärsuse paiknemiskohta saarel või linnas. Samamoodi saab tutvuda kõigi olulisemate sadamatega saarel. Infot saab lennu- ja laevaühenduste kohta naaberriikidega ning internetiga ühendatud arvutis saab lisatud linkide kaudu otse liikuda põhjalikumat teavet andvatele veebilehtedele. CD-l on ka üle 7 minuti kestev helindatud ülevaatefilm saarest ja linnast ning siin toimuvatest üritustest.

Trükiseid peaks jätkuma kaheks aastaks

"Igal juhul on tegu väga vajaliku asjaga. Tihtilugu arvame ise, et Saaremaad tuntakse välisriikides hästi, tegelikult see nii ikka ei ole," rääkis Karmen Paju. "Näiteks Müncheni messil tuli kõigepealt selgitada, kus Eesti üldse asub, rääkimata sellest, mis paik on Saaremaa."

Kuigi alailma on vajadus erinevate reklaammaterjalide järele, on nende tootmine üpris kulukas ja töömahukas ettevõtmine ning nii tehaksegi kord üht, kord teist niiöelda jupikaupa. Projekti suurimaks väärtuseks oli võimalus kujundada erineva otstarbe ja kasutusvõimalusega materjalidest koosnev pakett, mille loomisele panid lisaks Kuressaare Linnavalitsusele partneritena nõu, jõu ja rahalise panusega õla alla Saare Maavalitsus ja Saaremaa Omavalitsuste Liit.

Projekt kestis 10 kuud ning selle 1,1 miljoni kroonisest maksumusest katab 75% Phare programm. Interaktiivse i-kaardi projektijuhiks on Margus Muld ning teised materjalid on valmis teinud OÜ Akriibia.

"Ise oleme arvestanud, et projekti raames toodetud trükistest peaks jätkuma vähemalt kaheks aastaks," sõnas Karmen Paju. Trükised ja i-kaardid on tasuta jagamiseks ning lisaks sellele, et Kuressaaret väisaval turistil on võimalik reklaammaterjale saada raekojas asuvast turismiinfokeskusest, levitatakse neid koostöös EAS-iga ning Eesti välisministeeriumiga. Nii saavad huvilised Saaremaad tutvustavaid materjale endale nõutada ka Eesti välissaatkondadest.

http://saarlane.ee/uudised/uudis.asp?newsid=25227&kat=1

Uudiste arhiiv