Edelaraudtee muudab peagi rongisõidu kiiremaks

12.01.2007
Eesti-sisest reisirongiliiklust korraldav aktsiaselts Edelaraudtee lubab Viljandi liini tunduvalt kiiremaks teha ja loodab lühema sõiduajaga uusi kliente võita.
Alates mai lõpust peaks rong raudteekompanii populaarseimal, Tallinna—Viljandi suunal jõudma algpunktist lõppjaama senisest pool tundi varem, kirjutab Pärnu Postimees.

Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka, olete lubanud sel aastal teenuste kvaliteedi hüpet. Mida see Viljandimaa sõitjatele tähendab?

Eeskätt seda, et Tallinna—Viljandi liinil läheb liiklus kiiremaks.
Ehkki seda vahet ei hakka sõitma kiirrong, mis suudaks aja poolest maanteesõidukitega võistelda, on edasiminek silmanähtav. Praeguse kolme tunni asemel kulub rongil varsti ühest sihtpunktist teise jõudmiseks vaid kaks ja pool tundi.

Kuidas te selle saavutate?

Tallinna ja Rapla vahelise liikluse tihendamine võimaldab Viljandi rongil selle lõigu väiksemad peatused vahele jätta.

Kas Viljandi ronge pole plaanis sagedamini sõitma panna?

Praegu on Viljandiga ühendus nii hommikul kui õhtul ning reedel, laupäeval ja pühapäeval on üks lisareis. Sedasi esialgu ka jääb.

Kui tõenäoline on, et pooletunnine ajavõit sõitjaid juurde toob?

Usun, et sõitjaid lisandub, sest inimestele on sõiduaeg kõige olulisem. Teisel kohal on sõitude sagedus, kolmandal rongi mugavus ja alles neljandal hind.

Kas kahe ja poole tunnine sõiduaeg on maksimum või oleks võimalik kiirust raudtee remondi abil veelgi tõsta?

Me oleme teeremondist tulenevad kiirusevõidud suures osas juba saavutanud ja selle hooaja algul tehtavate tööde järel saame liikluse veel mõne minuti kiiremaks.
Üldiselt sõltub sõiduaeg praegu peatuste arvust, mitte niivõrd raudtee seisukorrast. Tallinna—Viljandi rongil jääb ka peatuste hõrendamise järel alles 12 või 13 vahepeatust, neist igas seisab ta umbes kolm minutit. Kui sõidaksime ilma seisakuteta, oleks võimalik linnade vahe läbida isegi ligi kahe tunniga.

Nii et kiiruse tõusu enam naljalt saavutada ei õnnestu.

Mingil revolutsioonilisel tasemel küll mitte. Pooletunnist ajavõitu me praeguse peatuste arvu juures ainuüksi raudtee parandamisega ei saavuta, kuid viie, maksimaalselt kümne minuti ulatuses on ehk näpistamisvõimalusi. Uues graafikus, mis hakkab kehtima 27. mail, need siiski veel ei kajastu, kõige varem õnnestuks neid realiseerida 2008. aastal.

Kui konkurentsivõimeline on kahe ja poole tunnine sõiduaeg busside omaga võrreldes?

Kiirematel bussidel kulub Viljandi ja Tallinna vahe läbimiseks umbes veerand tundi vähem. Rongid on bussidest ikka veel aeglasemad, kuid oleme teinud siiski tubli sammu edasi.

Kas Viljandi liinil on oodata muudatusi veeremis?

Eks uutest rongidest ole juttu olnud. 2007. aastal jätkavad aga kõigil liinidel teenindamist samad rongid.

Kas ja kui palju lähiaastatel sõitjate arv suureneb?

Mina arvan küll, et sõitjaid tuleb juurde. Nende hulk on kasvanud alates 2001. aastast, mil rongiliiklust Lõuna-Eestis tublisti kärbiti. Sel aastal loodame teenindada juba üle kahe miljoni inimese.
Inimesed vajavad transporti järjest enam ja on mitu põhjust rongi eelistada. Näiteks rongide sõidukiirus on kasvanud ja mugavust on mõnevõrra juurde tulnud. Võib-olla langeb valik rongi kasuks ka seepärast, et inimesed ei soovi enam maandteede liiklusdžunglis seigelda.
Mõnes raudteejaamas, näiteks Raplas ja Türil, on rongi eelistamist selgelt näha: hommikuti pole enam kuhugi autot parkida, sest inimesed jätavad oma sõiduvahendi jaama ja käivad Tallinnas hoopis rongiga ära. Seepärast kavatseme nendesse kohtadesse parkimiskohti juurde teha.

Viimasel ajal on juttu olnud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi soovist Edelaraudtee infrastruktuur taas riigistada.

Sellest on veel vara rääkida, need asjad alles arenevad. Praegu oleme keskendunud tänavusele rongiliiklusele ja sõitjate teenindamisele.

SÕITJAD

Edelaraudtee teenindas 2006. aastal kokku 1,9 miljonit inimest:
Tallinna—Türi—Viljandi liinil 719 300
Tallinna—Tartu liinil 371 000
Tallinna—Rapla liinil 211 800
Tallinna—Valga liinil 157 200
Tallinna—Rakvere—Narva liinil 177 500
Tallinna—Pärnu liinil 161 400
Tartu—Elva—Valga liinil 75 600
Tartu—Orava liinil 23 300

Allikas: Edelaraudtee

http://www.tarbija24.ee/120107/esileht/olulised_teemad/tarbija24/reis/238527.php?r=

Uudiste arhiiv