Euroopa ja Aafrika ühendatakse tunneliga

14.03.2007
Maroko valitsus alustas läbirääkimisi Hispaania partneritega käivitamaks projekti, mille tulemusena võiksid ehitajad juba järgmisel aastal pihta hakata Gibraltari väina aluse raudteetunneli ehitusega.

Raudtee abil saaks transportida nii kaupa, autosid kui ka inimesi, kirjutab BBC.

Tavapäraseks ühendusvahendiks Maroko rannikul asuva Tangieri ja Hispaania lõunaosa vahel on senini olnud parv- ja kiirlaevad. Pärast tunneli valmimist võivad reisimistingimused aga oluliselt muutuda.

Tunneli projektiga asub tööle kogemustega Šveitsi insener Giovanni Lombardi, kelle töödepagasisse kuuluvad ka sellised väljapaistvad saavutused nagu Šveitsis asuv Sankt Gotthardi tunnel ja Prantsusmaad Itaaliaga ühendav Mont Blanci tunnel.

Lombardi sõnul on Maroko ja Hispaaniat ühendava tunneli projekteerimine kõva pähkel. «Maailmas pole ühtki sarnast projekti, mida sellega võrrelda.»

Insener tunnistas, et uue tunneli projekteerimine on suur väljakutse. «Meri on plaanitava tunneli piirkonnas on 300 meetrit sügav, mis on kuus korda sügavam kui Inglismaad Prantsusmaaga ühendava tunneli puhul,» selgitas Lombardi.

«Selles piirkonnas on ka erilised geoloogilised tingimused ja palju maakoore sisejõudude liikumisi Aafrika ja Euroopa laamade vahel,» lisas insener.

Inseneridegrupi juhi marokolase Jillali Chafiku sõnul tehakse praegu viimaseid merepõhjauuringuid, mis on oluliseks aspektiks tunneli rajamisel. «Uuringud plaanime lõpetada käesoleva aasta lõpuks,» lisas Chafik.

Nagu ka Eurotunneli puhul hakkavad Euroopa ja Aafrika vahel liikuvad rongid vedama nii reisijaid kui ka autosid.

Tunneli rajamisest on räägitud alates 1980-datest, kuid alles nüüd kinnitasid marokolased, et projekti taga on ka poliitiline tahe.

Hispaania peaminister Jose Luis Rodriguez Zapatero, kes alles hiljuti Marokot külastas, kinnitas, et Hispaania toetab täielikult tunneli ehitusprojekti.

Küsimusi tekitab praegu veel see, kust saadakse tunneli ehituseks raha. Projekti maksumuseks võib eeldatavasti kujuneda 8 kuni 13 miljardit dollarit. Vahendeid loodetakse hankida nii Hispaania kui ka Maroko avalik-õiguslikelt ettevõtetelt, samuti usutakse Euroopa Liidu toetusele.

Foto: NASA / Wikipedia.org
Toimetas Kristiina Mõttus, PM online


http://www.tarbija24.ee/150307/esileht/olulised_teemad/tarbija24/reis/249914.php

Uudiste arhiiv