Viru keskus meelitab moekaupadega

15.04.2004
Täna Tallinnas avatavas Viru keskuses pakub enamik poode kesklinna ostukeskusele kohaselt kallima hinnaklassi kaupu, peenemate poodide vahel on koha leidnud ka mõned odavamate riiete ning pudukaupade müüjad.

Erinevalt teistest suurpoodidest ei oota keskuse juht Ants Vasar Virus täna hommikul kell üheksa suurt trügimist. Samas ei pelga ta seda, et inimesed on vaevalt kahe nädala eest avatud Ülemiste keskusega tutvumisest küllastunud ega viitsi uut ostukohta kohe vaatama tulla.

«Esimestel päevadel ootame 40 000 – 50 000 külastajat päevas, aasta keskmine võiks olla 30 000 külastajat,» ütles ta.


Viru keskuse üks põhirentnik on Tallinna Kaubamaja, kes ühest küljest laiendab nii oma kaubanduspinda, teisalt kõrvaldab aga võimaliku konkurendi.

Kaubamaja juhi Kati Kusmini sõnul on Viru keskusesse laienemine neile mugavam, sest nii on Kaubamaja vaid rentnik ning kulutused kinnisvaraarendusele jäävad tegemata.

Samas tunnistas ta, et Virusse minek aitab vältida olukorda, kus Kaubamaja tegutseb oma suures majas ning kohe selle kõrval asub teine suur keskus, kus pakutakse sarnaseid tooteid.

Praegu on aga saavutatud see, et Virus asub Tallinna Kaubamaja suur ilumaailm ning keskuses on peale selle vaid mõned üksikud ilutooteid müüvad väiksed kauplused. See ei tähenda Kusmini kinnitusel siiski, et Kaubamaja on iseseisva laienemise plaanidest loobunud. Otsust senise kaubamaja kahekorruselise hooneosa suuremaks ehitamise kohta ei ole veel langetatud.

30 000-ruutmeetrisest keskusest on Tallinna Kaubamaja hõivanud 6500 ruutmeetrit. Sellel asuvad Kaubamaja uus toidupood, ilumaailm ning osa rõivaosakonnast.

Uued kaubamärgid

Keskuse juht Ants Vasar loodab, et inimestele pakuvad huvi ka näiteks Mango ja Jenniferi poed, mis on esimesed Eestis.

«Seda küll paraku alates tulevast nädalast, sest poed ei ole oma kaubakonteinereid veel kätte saanud ning keskuse avamise hetkel on need kauplused suletud,» nentis Vasar. Teistest uutest kaubamärkidest on Virus Eestis esimest korda esindatud Bison ja Pierre Cavallo.

Sügisel on oodata veel ühe siinmail täiesti uue kaubamärgi esinduskauplust, kuid selle nime hoiab keskus esialgu saladuses.

Vasara kinnitusel on oluline seegi, et just Viru keskuses leiavad endale koha mitmete paljudes kaubanduskeskustes esindatud kettide esinduspoed. Olemas on Eesti tuntumad rõivakaubamärgid Monton, Klementi ja Bastion ning jalatsiketid NS King ja ABC King.

Ants Vasar ütleb, et Viru keskus on mõeldud eelkõige tallinlastele, aga ka kõigile teistele kohalikele ostuhuvilistele.

«Turistid on meile boonus, kuid otseselt nendele me keskust ehitades ei mõelnud,» selgitas ta. «Samas asume ikkagi niivõrd keskses kohas, et Tallinnas käijatel on raske meist mööda vaadata.»

Tipphooajal planeerib ta turistide osa kasvu kuni viiendikuni klientidest, talvisel ajal nende kuigi suure hulgaga aga arvestada ei saa.

Viru keskuse juurde kuulub lisaks poodidele ligi 500-kohaline parkla. Eelkõige keskuse klientidele mõeldud parklas on esimestel nädalatel kolm tundi parkimist tasuta, iga järgnev tund hakkab aga maksma 30 krooni.

Sügisel valmivad keskuse juures elumaja ning vaba aja ja meelelahutuskeskus.

Tallinna kommunaalameti liiklusteenistuse direktori Mati Songisepa sõnul peavad parklasse suundujad silmas pidama, et sinna sisse pääseb vaid Vabaduse väljaku poolt parempöördega ning parkimismajast välja viib vaid vasakpööre.

«Keskuse esindajad tahtsid ka parempöörde võimaldamist, kuid sellisel juhul ristuksid sisenejate ja väljujate teed ning see tekitaks liikluses liialt segadust,» selgitas Songisepp.


EPl

Uudiste arhiiv