Viinaralliks turistipakend

15.04.2004
Alkoholitootjad on asunud 1. mai ootuses tooteportfelle uute toodete ning “turistipakenditega” uuendama. A.Le Coq Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop ütles, et 1. mai ootuses tuleb õlletehas välja mitme uue tootega.

Kui seni on õlletehas villinud purki A.Le Coq Premiumi ning A.Le Coq Premium Exporti, siis nüüd on kavas purgiõllede valikut täiendada Albert Le Coqi ning Double Bockiga. Lisaks laieneb purgitoodete valik siidrite ning long drink’ide näol.

“Olukord muutub tunduvalt. Teeme tihedat koostööd ka jaekettidega ning arutame nendega koos, kuidas segmenti võimalikult hästi katta,” ütles Noop.

Tänavu loodab A.Le Coq purgitoodete müüki tõsta 3-4 korda. A.Le Coq tuleb välja ka uute multipakkidega.
Saku Õlletehase suhtekorraldusjuht Kristina Seimann ei osanud prognoosida, kui palju peab ettevõte suurendama toodetavaid koguseid seoses 1. maist käivituva õlleralliga.

“Kindlasti oleme pööranud tähelepanu valmisolekule toota rohkem, kuid samas püüame mitte üle planeerida,” lausus Seimann. “Tänaseks oleme välja uurinud, milline pakend turistidele enim meeldib. Selleks on ikka seesama turistikohver, mis on praegu enim kasutatud,” lisas ta.

Samas on Saku täiendanud oma purgitoodete valikut – kui varem oli purgis ainult Saku Originaal, siis nüüd on valikus ka Rock, Saku Tume ning Saku On Ice. Lisaks on purkides saadavad ka Saku Õlletehases toodetav siider ning long drink.

Olulist rolli mängib Saku toodete turundamises Seimanni sõnul reisisadamasse kerkiv Saku Rock Hotell.
Alkoholiralliks valmistuvad ka kangete napside tootjad. “Eks meil ikka ole tehtud teatud eriplaane ning ettevalmistusi,” ütles AS-i Remedia kommertsdirektor Sirje Potisepp. Tema sõnul on ettevõte villinud osa tooteid plastmassist PET-pudelitesse, et neid oleks kergem kanda ning mis ei puruneks kergesti. Ka on Remedia valmistanud minipakendeid, mis sisaldab näiteks viis liitrit viina. Seda, millised on ettevõtte ootused algava viinaralli suhtes, Potisepp ei avaldanud. “Mina isiklikult olen selle viinaralli suhtes natuke skeptiline.”

Samas on alkoholitootja Remedia kommertsdirektori sõnul valmis tootmismahtude suurendamiseks.
Tartu Õlletehase juhi sõnul on Tallinna kaupmehed eelseisvaks müügiralliks valmis. “Ma arvan, et mais ei tulegi see kõige suurem andmine. Suurim on arvatavasti juuli, isegi august.”

Liviko: alkoholiralli mõju on lokaalne

Liviko turundusdirektor Janek Kalvi leiab, et oodatava alkoholiralli mõju pärast 1. maid puudutab vaid Tallinna.
“Mõju saab olema peamiselt lokaalne – tunda saavad seda sadamaala ja mõningad kesklinna kauplused,” ütles Kalvi.

Ka Liviko tuleb 1. maid silmas pidades välja tootearenduslike uuendustega. “Oleme juurutamas turistidele mõeldud multipakke,” ütles Kalvi. Tema sõnul on pakendis kümme pooleliitrist PET-pudelit. Kalvi sõnul pannakse näiteks pakenditesse turistide seas ostetuimad Liviko margid, ehk Viru Valge ning Vana Tallinn.

Kalvi sõnul moodustab kange alkoholi maht, mida turistid Eestist ära viivad, koguturust hinnanguliselt 6-7 protsenti.


EPL


Uudiste arhiiv