Tax free kadumine ei tõstnud laevapiletite hinda
ELi astumisel laevadelt kadunud maksuvaba kaubandus ei ole laevafirmasid sundinud pileti hinda kergitama, ainsana on seda teinud Silja Line, kirjutab Äripäev.
«Tulud maksuvabast kaubandusest laevadel aitasid hoida laevapiletite hindu madalal,» ütles Tallinki investorsuhete juht Marek Mägi.
Uues olukorras konkureerivad laevafirmad kaubanduse osas kaldal asuvate kauplustega, mille käituskulud on aga laevadega võrreldes märkimisväärselt väiksemad, lisas ta.
Tulenevalt üha suurenevast konkurentsist Tallinna–Helsingi liinil ei ole Mägi sõnul võimalik tõsta ka laevapiletite hindu.
Nimelt on Tallinki peamised konkurendid subsideeritud kodulipuriikide valitsuste poolt ning lisaks on neile jäetud alles võimalus jätkata maksuvaba kaubandust Soome ja Rootsi vahelisel liinil.
Osaliselt loodab Tallink lisandunud maksudest tekkiva üle 300 miljoni kroonini ulatuva aastakaotuse tasa teha suurema müügiga Rootsi liinil, mis kulgeb läbi Ahvenamaa. Valitsus loobus aprillis esialgu lubatud 118 miljoni krooni eraldamisest Tallinki toetuseks, lubades küsimuse juurde sügisel tagasi tulla.
«See oli väga ebameeldiv üllatus, mis asetas meid raskesse olukorda,» lausus Mägi.
Esialgu pole laevafirma juhid veel piletihinna tõusu kaalunud, kuid see võib mõne aja pärast siiski kõne alla tulla.
Mai tulemused näitavad, et müük Eesti ja Soome vahel sõitvatel laevadel on Tallinki kiirlaevadel ja liinilaevadel suurenenud, kruiisilaeval samaks jäänud. Suure osa suurenemisse andis võimalus osta kaasa senisest palju enam alkoholi.
Silja Line Eesti juhatuse esimehe Meelis Laido sõnul jäi müük laevadel mais samale tasemele. Pileti hind on nüüd 50 eurosenti kõrgem.
Nordic Jetline’i peadirektor Mikael Granrot teatas samuti, et laevamüük mais ei vähenenud. Ka piletihind ei ole tõusnud, pigem vastupidi. Näiteks on võrreldes eelmise aastaga odavnenud Tallinnast hommikused ja Helsingist õhtused väljumised.
EPL
«Tulud maksuvabast kaubandusest laevadel aitasid hoida laevapiletite hindu madalal,» ütles Tallinki investorsuhete juht Marek Mägi.
Uues olukorras konkureerivad laevafirmad kaubanduse osas kaldal asuvate kauplustega, mille käituskulud on aga laevadega võrreldes märkimisväärselt väiksemad, lisas ta.
Tulenevalt üha suurenevast konkurentsist Tallinna–Helsingi liinil ei ole Mägi sõnul võimalik tõsta ka laevapiletite hindu.
Nimelt on Tallinki peamised konkurendid subsideeritud kodulipuriikide valitsuste poolt ning lisaks on neile jäetud alles võimalus jätkata maksuvaba kaubandust Soome ja Rootsi vahelisel liinil.
Osaliselt loodab Tallink lisandunud maksudest tekkiva üle 300 miljoni kroonini ulatuva aastakaotuse tasa teha suurema müügiga Rootsi liinil, mis kulgeb läbi Ahvenamaa. Valitsus loobus aprillis esialgu lubatud 118 miljoni krooni eraldamisest Tallinki toetuseks, lubades küsimuse juurde sügisel tagasi tulla.
«See oli väga ebameeldiv üllatus, mis asetas meid raskesse olukorda,» lausus Mägi.
Esialgu pole laevafirma juhid veel piletihinna tõusu kaalunud, kuid see võib mõne aja pärast siiski kõne alla tulla.
Mai tulemused näitavad, et müük Eesti ja Soome vahel sõitvatel laevadel on Tallinki kiirlaevadel ja liinilaevadel suurenenud, kruiisilaeval samaks jäänud. Suure osa suurenemisse andis võimalus osta kaasa senisest palju enam alkoholi.
Silja Line Eesti juhatuse esimehe Meelis Laido sõnul jäi müük laevadel mais samale tasemele. Pileti hind on nüüd 50 eurosenti kõrgem.
Nordic Jetline’i peadirektor Mikael Granrot teatas samuti, et laevamüük mais ei vähenenud. Ka piletihind ei ole tõusnud, pigem vastupidi. Näiteks on võrreldes eelmise aastaga odavnenud Tallinnast hommikused ja Helsingist õhtused väljumised.
EPL
Uudiste arhiiv
Aurupäevad24.07.2019
PS Troika kontsert Viitna Kõrtsis!30.04.2018
Ansambel Respekt Viitna Kõrtsis!28.02.2018
Kalju-lava suvekontserdid 201819.02.2018
Padise metsades avatud suusarajad19.02.2018
Jõuluvana rong10.11.2017
Kommentaarid
555 (20.04.2024)
555 (20.04.2024)
555 (20.04.2024)