Lennufirma SAS lennukid teevad Arlandas „kurvmaandumisi“
Rootsi Transpordiagentuur andis märtsi lõpus SASile esimene lennufirmana õiguse kasutada Stockholmi Arlanda lennuväljal „kurvmaandumisi“ lennukitüübiga Boeing 737NG.
„Kurvmaandumine“ tähendab maandumist GPS-seadme abil (RNP AR) traditsioonilise instrument- maandumisseadme asemel (ILS). Arlanda lennuväljal teeb lennuk kolmandal maandumisrajal enne maandumist S-kujulise kurvi. Uus tehnika võimaldab madalama müratasemega maandumist, mis on lennujaamade üks suuremaid probleeme. Kurvmaandumise tehnikat on arendatud aastast 2004 koostöös SASi ja Rootsi lennujuhtimiskeskuse LFV vahel ning seni on tehnikat testitud simulaatoris ning väiksemal määral ka praktikas.
SAS on esimene Euroopa lennufirma, kellele on antud volitus maandumistehnikat kommertslendudel praktiseerida. „Kurvmaandumise ning roheliste maandumiste kombineerimine võimaldab meil kahjulikke heitgaase veelgi vähendada,“ sõnab Lars Andersen Resare, SASi direktor keskkonna alal.
Alates aastast 2000 on SAS pannud suurt rõhku roheliste maandumiste kasutamisele, kus maandumisel ei kasutata mootorite täisressurssi. Seni on rohelistel maandumistel kasutatud traditsioonilist instrument-maandumist (ILS), mida on tulevikus võimalik asendada RNP AR-ga. Uue tehnoloogia kasutamisega saab lennutrajektoori lühendada, millega kaasneb väikesem kütusekulu ning heitgaaside väiksem eraldumine.
“Arlanda lennujaama ning ümbritsevate jaoks on tegu väga positiivse muutusega. Peame lennujaama operaatorina koostöös lennuliikluse kontrolliga looma võimaluse kasutada mõlemat – nii rohelist – kui kurvmaandumist rohkematel Arlanda maandumisradadel,“ kommenteeris Jan Lindqvist, Rootsi lennujaamu haldava Swedavia infojuht.
Rohkem infot SASi kavatsusest vähendada heitgaaside hulka ühiku kohta 50% aastaks 2020: http://www.sasgroup.net/miljo
Stockholm Arlanda lennujaama kaamera http://arn.webtrak-lochard.com/
Lisainfo: Katrin Luhaäär, Eesti piirkonnajuht, tel: 6677875
e-post:katrin.luhaaar@sas.dk
„Kurvmaandumine“ tähendab maandumist GPS-seadme abil (RNP AR) traditsioonilise instrument- maandumisseadme asemel (ILS). Arlanda lennuväljal teeb lennuk kolmandal maandumisrajal enne maandumist S-kujulise kurvi. Uus tehnika võimaldab madalama müratasemega maandumist, mis on lennujaamade üks suuremaid probleeme. Kurvmaandumise tehnikat on arendatud aastast 2004 koostöös SASi ja Rootsi lennujuhtimiskeskuse LFV vahel ning seni on tehnikat testitud simulaatoris ning väiksemal määral ka praktikas.
SAS on esimene Euroopa lennufirma, kellele on antud volitus maandumistehnikat kommertslendudel praktiseerida. „Kurvmaandumise ning roheliste maandumiste kombineerimine võimaldab meil kahjulikke heitgaase veelgi vähendada,“ sõnab Lars Andersen Resare, SASi direktor keskkonna alal.
Alates aastast 2000 on SAS pannud suurt rõhku roheliste maandumiste kasutamisele, kus maandumisel ei kasutata mootorite täisressurssi. Seni on rohelistel maandumistel kasutatud traditsioonilist instrument-maandumist (ILS), mida on tulevikus võimalik asendada RNP AR-ga. Uue tehnoloogia kasutamisega saab lennutrajektoori lühendada, millega kaasneb väikesem kütusekulu ning heitgaaside väiksem eraldumine.
“Arlanda lennujaama ning ümbritsevate jaoks on tegu väga positiivse muutusega. Peame lennujaama operaatorina koostöös lennuliikluse kontrolliga looma võimaluse kasutada mõlemat – nii rohelist – kui kurvmaandumist rohkematel Arlanda maandumisradadel,“ kommenteeris Jan Lindqvist, Rootsi lennujaamu haldava Swedavia infojuht.
Rohkem infot SASi kavatsusest vähendada heitgaaside hulka ühiku kohta 50% aastaks 2020: http://www.sasgroup.net/miljo
Stockholm Arlanda lennujaama kaamera http://arn.webtrak-lochard.com/
Lisainfo: Katrin Luhaäär, Eesti piirkonnajuht, tel: 6677875
e-post:katrin.luhaaar@sas.dk
Sind võivad huvitada ka järgnevad artiklid
Uudiste arhiiv
Aurupäevad24.07.2019
PS Troika kontsert Viitna Kõrtsis!30.04.2018
Ansambel Respekt Viitna Kõrtsis!28.02.2018
Kalju-lava suvekontserdid 201819.02.2018
Padise metsades avatud suusarajad19.02.2018
Jõuluvana rong10.11.2017
Viimane kommentaar:
"Peaaegu kolme nädala jooksul vastatud ei ole. (1.0)" Anna hinnang