Haabersti tahab Kakumäele rajada rannapargi ja terviserajad

14.07.2004
Tallinna Haabersti linnaosa valitsus plaanib Kakumäe poolsaare läänekaldal asuvasse metsa rajada uue 12-hektarise rannapargi jalakäija- ja jalgrattateede, terviseradade ning koerteplatsiga.

«Kui me täna mõtleme Tallinna randade peale, siis paraku peetakse silmas eelkõige Pirita randa, aga Haaberstis on rannajoont oluliselt rohkem ja potentsiaal rannaalade arendamiseks on kindlasti suurem,» leidis Tallinna abilinnapea Peep Aaviksoo.

Eile avalikustas Haabersti linnaosa valitsus aasta eest algatatud Kakumäe rannapargi projekti, mille arhitekt on Lea Järve.

Kakumäe metsatukast saab ilus kõrghaljastusega rannapark, kus leiab tegevust igasuguse ilmaga, lubas Haabersti linnaosa arhitekt Tiina Jaska.

Rannakorvpalli plats

Muru- või puitlaastpinnasega terviseradu hakkavad kraavide kohal ületama sillad, tee serva rajatakse poomid, kokkusaamiskohad, ajutised vabaõhulavad, laste mänguväljakud ja korvpalliplatsid. Jaska lubas Kakumäele ka tingimusi tõkkejooksuks, lõuatõstmiseks, istessetõusuks ning muudeks jõu- ja ilunumbriteks.

Eesti Korvpalliliitu juhatav Peep Aaviksoo tegi linnaosavalitsusele ettepaneku rajada Kakumäele Eesti esimene rannakorvpalli plats.

Liivaranda laiendatakse Haabersti linnaosavanema Taavi Rõivase sõnul riigimaa piires, rajatakse võrkpalliplatsid ja kiiged. «Pikemas perspektiivis on plaanis ehitada ka rannahoone,» lubas Rõivas.

«Tuleval aastal peaks ranna-ala saama ka kanalisatsiooni, siis saab sinna paigaldada duširuumid ja vesiklosetid,» lausus Jaska. Pärast kanalisatsiooni paigaldamist tuleb lõpuni ehitada ka jalgrattatee, lisas ta.

Kindlasti veetakse randa uut liiva ning oma kohale jäävad juba püstitatud riietuskabiinid ja prügikastid.

Kõige tähtsamaks peab linnaosavanem piirkonna infrastruktuuri arendamist. «Ranna-alale peaks ligi pääsema nii jalgsi, jalgratta, rulluiskude, auto kui ühistranspordiga,» rääkis Rõivas.

Praegu sõidab Kakumäele vaid üks liinibuss number 21. Uue bussi käimapanek nõuaks abilinnapea Aaviksoo sõnul liiga suuri summasid, mida esialgu paraku kusagilt võtta pole. Ta tunnistas, et loodab pigem aktiivsetele elanikele, kes võiksid randa sõitmiseks omal käel marsruuttakso organiseerida.

Sissesõit rannaalale hakkab senise Sooranna tänava asemel kulgema Räime tänava pikenduse kaudu. «Parkimisplatsid rajame metsa sisse tühjematele aladele,» ütles arhitekt Jaska ning kinnitas, et kogu projekt arvestab puuteadust ega kahjusta keskkonda.

Kulub mitu miljonit

Kui randa hakkab kulgema korralik jalgrattatee, peame kindlasti hoolitsema ka jalgrataste turvalise parkimise eest, rääkis linnaosavanem, rõhutades jalgrattaparkla rajamise vajalikkust.

Eelarve kalkulatsioonidega alustab kommunaalamet siis, kui projekt lõplikult valmis on, rääkis Rõivas. «Ühekohaliseks kuluvate miljonite summa kindlasti ei jää,» oletas ta.

Projekti rahastamiseks loodab linn lisaks oma finantsile tuge saada ka erainvestoritelt. «Samuti plaanime pöörduda Euroopa Liidu fondide poole, seda just metsapargile ja keskkonnale rõhudes,» rääkis linnaosavanem.

Mis kuupäeval Kakumäel kopp maasse lüüakse, Rõivas esialgu öelda ei osanud: «Meie soov on alustada plaani elluviimist kohe, kui projekt lõplikult valmis ja raha hangitud saab.»

Kohalikud, kellega Postimees eile rääkis, avaldasid linnaosavalitsuse projektile täit toetust. «Toetan väga kogu ettevõtmist ja loodan, et siia kerkib lisaks muule ka tenniseplats,» sõnas Haaberstis elav 71-aastane Hans Johannes. Plaani kiitis heaks ka 13-aastane Martin Lahtvee: «Olen selle poolt ja ootan kõige rohkem jalgrattaradu.»


Postimees

Uudiste arhiiv