Sõitjad tahavad uusi sõidupileteid

13.09.2004
Tallinna interneti koduleheküljel vastas augustis ühistranspordipileteid puudutavale küsimustikule kahe nädalaga 497 inimest, mida on kaks korda enam kui transpordi- ja keskkonnaameti töötajad uuringut kavandades ootasid.
Linlaste meelest tuleks senistele piletiliikidele lisaks luua tunnipilet, aasta- või poolaastapilet, õppeaastapilet, päevapilet, 10 korra pilet, perepilet ning vajaduse järgi reguleeritava pikkusega ID-pilet.
Meelsasti kasutaksid inimesed ka grupipiletit ehk mitme isiku kaarti ning kõikvõimalikke lühikese perioodi kaarte. Ebatavalisemad olid ettepanekud luua piiratud marsruudiga sõidukaart kooli ja kodu vahet sõitmiseks või kesklinnas liiklemiseks.
“Oleme ettepanekuid arutanud ja võtame soove kuulda,” lubas transpordi- ja keskkonnaameti peaspetsialist Kristiina Hõbemägi.

Peale tunnipiletite ja lühikese perioodi kaartide on Hõbemäe sõnul üsna tõenäoline, et volikogule tehakse ettepanek perepileti loomiseks.

Olemasolevatest piletiliikidest eelistasid linlased 30 päeva kaarti ja 90 päeva kaarti, neid pooldas vastavalt 91,3 ja 77 protsenti vastajatest. Samamoodi jagunesid ekspressbussikasutajate eelistused.

Virtuaalne pilet ebakindel

Lisaks soovib 87,7 protsenti vastajaid päevapiletit ja 87,1 protsenti kümne päeva kaarti ning 76,9 protsenti tunnipiletit. Mõnevõrra väiksem oli huvi kolme ja viie päeva kaartide vastu, kuid pooldajate hulk ulatus ka nende piletite puhul siiski 60 protsendi kanti.

Ekspressbusside kasutajatest peavad vähem kui pooled vajalikuks uute piletiliikide kasutuselevõttu. Ebaotstarbekaks peavad linlased ekspressliinide puhul lühikese kehtivusajaga kolme ja viie päeva kaarti.

Küsitlusele vastanud ühissõidukite kasutajad andsid linnale teada, et ostavad meelsamini ka edaspidi paber-üksikpileti kui virtuaalse ID-pileti. Perioodikaardi puhul ID-pilet paberpiletiga samaväärselt hinnati.

Samas heideti linnale ette, et ID-pilet on kehtestatud liiga vara, pole privaatne, selle kontrollimisvõimalused on puudulikud ja kaardi kehtivust pole võimalik näiteks nädalase haiguse korral peatada.

Vastajate arvates võiks kõik piletid olla odavamad.

Millised uued piletiliigid Tallinnas kasutusele võetakse, selgub Hõbemäe sõnul pärast toodete analüüsi ja tehniliste rakendusvõimaluste selgitamist hiljemalt aasta lõpus.

Miks ei laiendatud piletisortimenti samaaegselt ID-pileti kasutuselevõtuga, põhjendas Hõbemägi, et “igal süsteemil on oma arendamisetapid, mida täiendatakse vastavalt turu nõudlusele”.

Praegu pole veel selge, kas ja kui palju tõuseb käibivate ühistranspordikaartide või üksikpiletite hind.
Samas viitas peaspetsialist linnavolikogu määrusele, mille järgi korrigeeritakse piletihindu kord aastas enne linnaeelarve vastuvõtmist. Piletimääruse projekt jõuab volikogu ette novembris.



Linlaste sagedasemad soovid

•• Sooduskaardid ka 90 päevaks – arvatavasti tulevad
•• Tunnipilet – paberpilet eeldab kompostreid bussidesse
•• Aasta- või poolaastapilet – samaväärne ID-kaardi otsekorraldusega
•• Võrdsed hinnad kõigile, mitte eelistada tallinlasi
•• Perepilet – tõsiselt kaalumisel 10 korra pilet

•• Ekspressbussides sama hind – ei tule
•• Tunni- ja päevapiletid kioskitesse, sest tipptunnil bussist raske osta
•• Muret tekitavad: asotsiaalid, lapsevankriga bussipääsemine, bussi peatamine piletite kontrollimiseks

•• Allikas: küsitluse tulemused

EPL



Uudiste arhiiv