"Nimed marmortahvlil" maailma

11.06.2003
Filmi ?Nimed marmortahvlil? maailma turgudele müüva, Skandinaavia suurima filmimüüja Nordisk Filmi kinnitusel on huvi filmi ostmise vastu suur. Filmi näitamise õigused on juba müüdud Iisraeli ja Ungari telekompaniidele.

Nordisk Film saatis märtsi lõpus ja aprilli alguses filmi enam kui 50 telekompaniile ja videolevifirmale tutvumiseks.

?Huvi on ka väljaspool Euroopat,? ütles Nordisk Filmi müügiesindaja Susan Wedt. ?Oleme saatnud filmi Jaapani, Lõuna-Korea ning Venemaa telekompaniidele ning videolevifirmadele tutvumiseks.?

USA ütles ära

Film on saadetud ka USAsse, kuid Wedti sõnul öeldi sealt ära. Euroopa riikidest on huvi üles näidatud Poolas, T?ehhis ja Slovakkias.

Wedti sõnul läheb pisut aega, enne kui kõik 50 adressaati on reageerinud.


?Nimed Marmortahvlil?

Vaatajaid Eesti kinodes: 167399
Piletitulu: 8,66 miljonit krooni
Lähimad konkurendid Eestis:
? ?Titanic? 130 000
? ?Vanad ja kobedad? u 70 000
Filmi 17-18-miljonise eelarve rahastamine:
? Eesti Filmi Sihtasutus: 9 miljonit
? Eesti Kultuurkapital: 0,5 miljonit
? Taska Productions: u 2 miljonit
? Kultuuriministeerium ja kaitseministeerium: üle 2 miljoni
? Soome Filmi Sihtasutus: u 3 miljonit Allikas: Kris Taska, MPDE
Nordisk Film saab saadud rahast kuni 30 protsenti, ülejäänu jaguneb filmi autoriõigusi omava Taska Productionsi ning Soome firma Matila Röhr Productionsi vahel.



Kui fondide abi välja jätta, on filmi tootmiskulud Wedti hinnangul juba kaetud ning iga sent, mille eest filmi veel müüakse, on ekstra sissetulek.

Tema sõnul on normaalne, et telekompaniile müüakse film kaheks või kolmeks aastaks ning seda näidatakse selle aja jooksul kaks või kolm korda.

?Nüüd, kus Eesti on Euroopa Liiduga liitumas, nähakse seda filmi Eesti ajalugu tutvustava materjalina,? ütles Wedt.

Tema sõnul on ?Nimed marmortahvlil? film, mida tuleb müüa pikka aega, kuna kõikide maailma probleemide valguses ei tunta hetkel sõjafilmide vastu erilist huvi.

Taska Productionsi omaniku Kris Taska sõnul on ?Nimed marmortahvlil? seda tüüpi film, mis varem või hiljem Euroopa kultuuri ja poliitika kontekstis jõuab nii kaugele, et enamik Euroopa riikide avalik-õiguslikke televisioone selle ära näitab.

Taska sõnul kulutati filmi tegemiseks 17-18 miljonit krooni, millest poole maksis Eesti Filmi Sihtasutus. Taska Productions kulutas filmile umbes 2 miljonit krooni.

Taska kulud kaetud

Taska sõnul on tema firma tehtud kulutused juba tagasi teenitud, kui Eestis said Taska Productionsi kulutused kaetud. ?Tootjatele see film miinust ei toonud, kuid kindlasti ei too see tagasi summat, mis tema tegemiseks kokku kulus.?

Taska hinnangul võib film sisse tuua neli miljonit krooni. ?Riiklikud fondid ei taha oma toetusraha tagasi, siiski ei näe ma oma pangaarvel ülejääke.?

?Nimed marmortahvlil? oli Eesti kinodes kõigi aegade edukaim film. Taska sõnul tuleb mõista, et kõik kino kogutud raha ei jõua filmitootja kätte. ?Ma arvan, et tootjani jõuab kokkuvõttes ligikaudu 30-40 protsendi ringis piletitulust,? ütles ta.

Ülejäänu piletitulust Eestis saab filmi levitaja ja kino omanik ehk AS MPDE. Turunduskulud moodustasid Eesti ja Soome peale kokku üle 2 miljoni krooni.

Taska hinnangul võivad välismaised telekompaniid kaks korda filmi näitamise eest maksta umbes 3000-5000 eurot (47000-83200 krooni ? toim). ?Eesti mõistes on see suur summa. Minuni ei ole sellest rahast aga veel sentigi jõudnud.?

Taska sõnul ostavad filmi ilmselt kõik Euroopa telekompaniid, kuid seda umbes 10 aasta jooksul. Taska soovib oma järgmise filmiga ?Täna öösel me ei maga? vaatajarekordeid lüüa.

EPL

Uudiste arhiiv