Pärnu turismiinfopunkti külastatavus kahanes

10.09.2005
Pärnu turismiinfokeskust külastas tänavu suvel 40 912 inimest, seda on ligi 6000 võrra vähem kui möödunud suvel.

Samal teemal:

Infokeskuses käib külalisi igalt mandrilt

Erinevused läinud suvega olid kõige suuremad juulis, mil turismiinfopunkti uksest astus sisse 5496 inimest vähem kui mullu samal ajal. Siis käis infot pärimas 25 033 inimest.

Ainuke suvekuu, mil napilt möödunudaastaseid tulemusi ületati, oli juuni. Siis kulutas Rüütli tänaval asuva turismiinfopunkti jalamatti 8526 jalapaari ehk 518 inimest rohkem kui mullu.

Tagasi ülemöödunud aasta tasemele

Turismiinfokeskuse vanemspetsialisti Eda Toomsalu kinnitusel ei pruugi jahenenud huvi turismiinfo vastu tähendada seda, et linnas oleks külalisi vähemaks jäänud.

Põhjus võib Toomsalu arvates peituda selles, et Pärnu kohta leiab üha rohkem teavet väljastpoolt turismiinfopunkti. “Teeme ju erinevaid trükiseid, mida levitame eri kanaleid pidi, käime messidel, internetis on päris palju infot üleval,” loetles ta.

Argument on seegi, et enamasti tullakse i-punkti esmast informatsiooni otsima, kuid kui inimene on juba mitmendat korda Pärnus, ta seda teavet enam ei vaja.

Samuti võib Toomsalu oletuse kohaselt asi olla selles, et paljud ei vaevu i-punkti tulema, vaid saadavad oma küsimused e-kirja teel või helistavad. ”Päevas saame umbes 20 meili,” märkis ta.

Seda, et ärevuseks pole põhjust, kinnitab turismiinfo külastatavuse statistika aastate kaupa. Tänavu ollakse tagasi 2003. aasta tasemel. Möödunudsuvine plahvatuslik külastajate kasv võis Toomsalu arvamust mööda olla seotud Euroopa Liitu astumisega.

Teadlikkus on tõusnud

Jätkuvalt kuuleb infopunktis kõige rohkem soome keelt. Meie põhjanaabreid käis seal 10 000 võrra rohkem kui eestlasi, kes infonälja poolest on teisel kohal.

Eestlased, kes turismiinfosse abi tulevad saama, ei ole sugugi ainult väljastpoolt suvepealinna sõitnud. Pärnakaid huvitab enim, kus asuvad advokaadibürood ja kinnisvarafirmad. “Tihtipeale küsitakse ka seda, kuidas torumeest tellida,” lisas Toomsalu.

Turistid aga huvituvad põhiliselt sellest, kus saaks kõhu täis süüa ja magama keerata.

Toomsalu kinnitusel on 11 aasta jooksul, mil keskus on avatud olnud, inimesed teadlikumaks ja nende küsimusedki konkreetsemaks muutunud. “Juba tullakse küsimustega, et oleme kuulnud, et teil on veekeskus, kuidas sinna minna,” tõi ta näite.

Erinevalt möödunud aastatest jagub Toomsalu heameeleks turismiinfokeskusele tänavu kliente septembriski. Iga päev astub sealt läbi kuni 320 inimest. “Tundub, et linn on veel rahvast täis,” sõnas ta rahulolevalt.

Uudiste arhiiv