Kopp koristab Tartusse viivale kiirteele jalgu jäävad taluhooned
Seal, kus lõpeb Tallinna–Tartu neljarealine tee, asus veel eile viiest hoonest koosnev talu. Nädala pärast laiub aga samas kohas lage plats, mille võtab tulevikus endale Aruvalla kahetasandiline liiklussõlm.
Suur punane ekskavaator kopsas paar korda tuhaplokkidest laotud sauna pihta ning mõne minuti pärast vedeles õuel järjekordne hunnik ehitusmaterjali. Aia taganurgas põles suur lõke, kuhu töömehed pidevalt prahti ning oksi kandsid.
Selline nägi eile südapäeval välja Tammemäe talu õu ehk Tallinna ja Tartu maanteel liikujatele rohkem tuntud hoonete kogumikuna pealinna piirist paarikümne kilomeetri kaugusel kohas, kus lõpeb neljarealine maantee.
Tammemäe talu on maanteeametile esimene, mille nad on pidanud tee-ehitusele jalgujäänuna ära ostma ning maha lammutama. Tavaliselt püüab amet trassi siiski nii maha märkida, et elamud ette ei jääks. Järgmisena pidavat Tallinna läänepoolse ringtee rajamisel samuti mitu maja ette jääma.
Punn läheb eest
Esmaspäevast Tammemäe talu õuel mütanud osaühingu Rapla Teed töömehed oma nimesid avaldada ega käsilolevast väga palju rääkida ei tahtnud. Seepärast, et töös polevat midagi rõõmustavat. Nii palju nad siiski avaldasid, et esimesed kaks päeva kulus suuresti taluümbruse võsast puhastamisele, plats peab puhas olema detsembri lõpuks, kuid nad loodavad tegemistega ühele poole saada juba tuleval nädalal.
Tammemäe talu taha jäi Tallinna–Tartu neljarealine esimese klassi, rahvasuus kiirteeks nimetatava maantee ehitus seisma 2002. aastal. Pooleteise aasta eest ostis maanteeamet talu ära. Täpset ostusummat ei tahtnud amet avaldada, teatades, et see jäi miljoni ja kahe miljoni krooni vahele.
Sisuliselt oleks võinud talumaju ka kohe pärast ostu lammutama hakata, kuid selleks polnud vajadust.
Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus selgitas, et tuleva aasta alguses tahab amet välja kuulutada Vaida ning ka Aruvalla [samas kohas, kus Tammemäe talu asub] kahetasandilise ristmiku ehituse hanke.
Samasse hankesse lülitab maanteeamet Puurmani uue silla ehitamise ning praeguse kurvi sirgemaks lõikamise, mille järel muutub sissesõidukoht Puurmani samuti kahele tasapinnale. Talu lammutamiseks läkski sellepärast, et maanteeamet ei tahtnud likvideerimistöid hankesse panna.
Kõigi nende ümberehitustööde hind võib olla ligi 350 miljonit krooni ning kui hästi läheb, siis tehakse ehitusega algust juba tuleval aastal. Uusi liiklussõlmi on tarvis seepärast, et kiirtee kõrval olevad teed ei tohi suure magistraaliga samal tasapinnal ristuda.
Uus tee viib Mäoni
Sõrmus kinnitas, et kahetasandilised ristmikud ei tähenda ainult kahe silla ehitamist üle tee – Vaida ristmikul on ülesõidu rajamiseks muldkeha juba mõnda aega olemas –, vaid ka Tallinna–Tartu maantee kiirtee osa pikendamist paarisaja meetri võrra.
Seda, millal ükskord võiks kiirtee Tallinnast Tartusse jõuda, ei osanud Sõrmus ennustada. Prognoositud on, et 2015. aastaks jõuab see Mäoni, kuid sedagi mitte täies mahus neljarealisena.
Kuid veel enne seda tehakse valmis Mäo ning Tartu linna neljarealine ümbersõit, kiirteega ühendatakse ka Tartu ja Elva.
Uus kaherealine tee ehitatakse ka Aruvalla sõlmest Koseni, mis hakkab jooksma kõrvuti praeguse maanteega. Selle tee projekteerija leidmiseks tahab maanteeamet riigihanke välja kuulutada järgmisel aastal, ehitaja otsimine jääb 2009. aastasse.
Alles seejärel tuleb kõne alla Kose ja Mäo ühendamine uue kaherealise teega, mis vähendaks praeguse kaherealise maantee liikluskoormust.
Postimees
Suur punane ekskavaator kopsas paar korda tuhaplokkidest laotud sauna pihta ning mõne minuti pärast vedeles õuel järjekordne hunnik ehitusmaterjali. Aia taganurgas põles suur lõke, kuhu töömehed pidevalt prahti ning oksi kandsid.
Selline nägi eile südapäeval välja Tammemäe talu õu ehk Tallinna ja Tartu maanteel liikujatele rohkem tuntud hoonete kogumikuna pealinna piirist paarikümne kilomeetri kaugusel kohas, kus lõpeb neljarealine maantee.
Tammemäe talu on maanteeametile esimene, mille nad on pidanud tee-ehitusele jalgujäänuna ära ostma ning maha lammutama. Tavaliselt püüab amet trassi siiski nii maha märkida, et elamud ette ei jääks. Järgmisena pidavat Tallinna läänepoolse ringtee rajamisel samuti mitu maja ette jääma.
Punn läheb eest
Esmaspäevast Tammemäe talu õuel mütanud osaühingu Rapla Teed töömehed oma nimesid avaldada ega käsilolevast väga palju rääkida ei tahtnud. Seepärast, et töös polevat midagi rõõmustavat. Nii palju nad siiski avaldasid, et esimesed kaks päeva kulus suuresti taluümbruse võsast puhastamisele, plats peab puhas olema detsembri lõpuks, kuid nad loodavad tegemistega ühele poole saada juba tuleval nädalal.
Tammemäe talu taha jäi Tallinna–Tartu neljarealine esimese klassi, rahvasuus kiirteeks nimetatava maantee ehitus seisma 2002. aastal. Pooleteise aasta eest ostis maanteeamet talu ära. Täpset ostusummat ei tahtnud amet avaldada, teatades, et see jäi miljoni ja kahe miljoni krooni vahele.
Sisuliselt oleks võinud talumaju ka kohe pärast ostu lammutama hakata, kuid selleks polnud vajadust.
Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus selgitas, et tuleva aasta alguses tahab amet välja kuulutada Vaida ning ka Aruvalla [samas kohas, kus Tammemäe talu asub] kahetasandilise ristmiku ehituse hanke.
Samasse hankesse lülitab maanteeamet Puurmani uue silla ehitamise ning praeguse kurvi sirgemaks lõikamise, mille järel muutub sissesõidukoht Puurmani samuti kahele tasapinnale. Talu lammutamiseks läkski sellepärast, et maanteeamet ei tahtnud likvideerimistöid hankesse panna.
Kõigi nende ümberehitustööde hind võib olla ligi 350 miljonit krooni ning kui hästi läheb, siis tehakse ehitusega algust juba tuleval aastal. Uusi liiklussõlmi on tarvis seepärast, et kiirtee kõrval olevad teed ei tohi suure magistraaliga samal tasapinnal ristuda.
Uus tee viib Mäoni
Sõrmus kinnitas, et kahetasandilised ristmikud ei tähenda ainult kahe silla ehitamist üle tee – Vaida ristmikul on ülesõidu rajamiseks muldkeha juba mõnda aega olemas –, vaid ka Tallinna–Tartu maantee kiirtee osa pikendamist paarisaja meetri võrra.
Seda, millal ükskord võiks kiirtee Tallinnast Tartusse jõuda, ei osanud Sõrmus ennustada. Prognoositud on, et 2015. aastaks jõuab see Mäoni, kuid sedagi mitte täies mahus neljarealisena.
Kuid veel enne seda tehakse valmis Mäo ning Tartu linna neljarealine ümbersõit, kiirteega ühendatakse ka Tartu ja Elva.
Uus kaherealine tee ehitatakse ka Aruvalla sõlmest Koseni, mis hakkab jooksma kõrvuti praeguse maanteega. Selle tee projekteerija leidmiseks tahab maanteeamet riigihanke välja kuulutada järgmisel aastal, ehitaja otsimine jääb 2009. aastasse.
Alles seejärel tuleb kõne alla Kose ja Mäo ühendamine uue kaherealise teega, mis vähendaks praeguse kaherealise maantee liikluskoormust.
Postimees
Uudiste arhiiv
Aurupäevad24.07.2019
PS Troika kontsert Viitna Kõrtsis!30.04.2018
Ansambel Respekt Viitna Kõrtsis!28.02.2018
Kalju-lava suvekontserdid 201819.02.2018
Padise metsades avatud suusarajad19.02.2018
Jõuluvana rong10.11.2017
Kommentaarid
555uHZ6SZOw (20.04.2024)
555WA1Vz3Zj (20.04.2024)
555TcbvSWKy (20.04.2024)