Milline kohver valida?

08.02.2006
Reisile minnes olgu kohver nii väike kui võimalik ja nii suur kui vajalik. “Mina eelistan kohvrit, mida on lihtne järel vedada, kerge käe otsas kanda ja mida saab ka lennukisalongi kaasa võtta,” soovitab Domina Traveli turundusjuht Helen Saul.

Ühest soovitust, millist kohvrit valida, ei olegi. Pealegi on reisikottide ja kohvrite valik väga lai. Otsuseni aitab jõuda oma harjumuste, soovide ja võimalustega arvestamine – kui palju, mitmekesi, kui tihti reisite.

Plast või riie

Kohvri ostjate seas on nii veendunud plast- kui ka riidest kohvrite eelistajaid. “Mina eelistan riidest kohvrit. Nende kohvrite suurim pluss on see, et enamasti saab ka ruumi juurde võita. Vaid ühe tõmblukuliigutusega saab kasutusele võtta suurema pinna. Samuti annab riie veidi venima,” soovitab Helen Saul.

Kaupluse Royal Bag müüja sõnul eelistavad naised rohkem riidest, mehed aga ostavad plastkohvreid.

Kallimatel plastkohvritel on väga hea liigendus. Vaheseinad, kummilindid, väikesed tõmblukuga taskud ning riidepuuga rõivakott õhtuülikonna või -kleidi tarvis. See teeb asjade pakkimise ja nende hilisema ülesleidmise hõlpsaks. Iga asi on omal kohal, jalanõud pealisriietest eraldi ning väikesed esemed väikestes kottides või sahtlites. Tuntud kaubamärkide sellise varustusega kohvrid maksavad üle 6000 krooni.

Raskus

“Kindlasti tuleb tähelepanu pöörata tühja kohvri kaalule. Enamiku lennufirmade pagasilimiit on ligikaudu 20 kilo. Kui kohver kaalub juba tühjana mitu kilo, siis seda vähem asju saab reisile kaasa võtta ja raskem pakitud kohvrit kanda,” teab Helen. “Oma võimeid tuleb osata hinnata.”

Õlakott

“Olgu kohver kui suur tahes, alati soovitan käsipagasina kaasa võtta õlakoti,” ütleb Helen. “Õlakotil olgu kindlasti pikk rihm ja palju tõmblukuga taskuid, kust saab kiiresti leida vajalikke reisidokumente. Piisavalt ruumi peaks olema hügieenitarvetele, raamatule ja kindlasti ka sihtkohas sobivatele vahetusriietele.” Õlakotti peaks saama kinnitada ka suure kohvri sanga külge.

Üks või mitu

Pakkimise oskus tuleb kogemustega, teavad reisikorraldajad. Kogu pere pagasit vaid ühte või kahte ülisuurde kotti või kohvrisse pakkida ei tasu. Probleeme võib tekkida nii pagasi vastuvõtul lennujaamas kui ka kodust autosse tassides.

“Riskide hajutamisele tuleks samuti mõelda. On vähe tõenäoline, et pere kõikide reisikottidega midagi viltu võib minna,” seletab Helen. Ülisuure ja raske kohvri eest võidakse kasseerida ka eraldi tasu. Sekeldusi võib tekkida pagasi kaalunormiga, kui selgitate, et ühte kotti on mahutatud mitme inimese pagas. Samuti võivad lisaprobleeme tekitada pagasi ülisuured mõõtmed.

Lukk

“Peale suure pagasi lukustamise oleks hea, kui lukus käiks ka käsipagasina kaasas olev õlakott,” soovitab Helen. Enamikul kohvritel ja reisikottidel on koodlukk või tavapärasem võtmega lukk. “Keerasin reisil olles kohvriluku võtme katki. Sellest ajast eelistan koodlukku,” lausub Helen. Koodlukku on lihtne käsitseda, võtmed seevastu võivad kaduda või murduda. Suurematel ja kallimatel kohvritel on lukustussüsteem dubleeritud – kohver käib kinni nii koodluku kui ka võtmega keeratavate lukkudega.

Turult kohvrit osta ei tasu

Lennujaamas võib tihti näha katkisi kohvreid. Põhjusena näen seda, et inimesed ostavad odavaid kohvreid suvalisest poest (hind umbes 150-600 krooni).

Paraku on selliste kohvrite kõik lülid väga nõrgad – sangad, jalg ja rattad on kohvrist liialt väljaulatuvad ning seetõttu ka kergestipurunevad. Kohvri jalg ja rattad peaksid olema võimalikult raami lähedal, siis on tõenäosus suur, et nad ei purune.

Aasias toodetud kohvri puhul kontrollida, et selle kruvid/needid poleks lahti. Paraku on ka selliste plastikkohvrite materjal väga halb – rabe ja habras. Väliselt võivad paista need kohvrid inimestele tugevana ning kenana, aga näiteks Taist sellise kohvri ostnuna võib arvestada, et suure tõenäosusega on see katki juba reisi lõpuks.

On olnud juhtumeid, kus lennureisilt Taist naasnud inimeste grupil on kokku umbes kümme kohvrit katki. Kohvrit ostes tuleks eelistada tuntud firmade tooteid ning vältida igasuguseid odavaid Aasia kohvreid.

http://www.sloleht.ee/2006/02/08/reis/191330/

Uudiste arhiiv