Reisibüroo kolib netti

15.03.2006
Hansapangast tuntud ärimees Andres Liinat avab peagi Eesti esimese online-reisibüroo, kust saab broneerida korraga kõike – piletitest kuni majutuseni välja.
Esialgu juba aasta alguses turule tulema pidanud portaal bookinghouse.net läbib praegu testimisperioodi ning «uksed tahetakse avada» aprilli keskpaigaks.

Kuigi meil ei ole internetist reiside ostmine veel eriti levinud, loodavad omanikud pärast esimest täisaastat jõuda Eesti viie suurima reisibüroo hulka ning teenida ka kasumit.

Portaali testversioonis katsetatakse majutuse, transpordi, reisikindlustuse ja lennupiletite broneerimist sisuliselt igasse maailma punkti.

Tõusev trend

Liinat tunnistas Postimehele, et sellest, kui palju inimesed Eestis ainult interneti vahendusel oma puhkust ja reise planeerivad, neil aimu ei ole. Samas usub ta, et tegemist on tõusva trendiga. «Veel viis aastat tagasi ei usaldatud ka internetipanku, kuid nüüd ei kujuta inimesed lihtsamate toimingute jaoks muud alternatiivi ettegi,» rääkis ta.

Ameerika Ühendriikides broneeritakse ja ostetakse interneti vahendusel veerandi jagu reisidest, Euroopas on sama näitaja keskmiselt viis protsenti. Eestis on edukamaid online broneeringu kasutajaid Estonian Air, kes müüb nii ligikaudu pooled oma piletitest.

Bookinghouse.net pakub huvilistele pileteid, majutust ja muid reisiteenuseid sama hinnaga kui otsene teenusepakkuja.

Varjatud vahendustasusid hinnale ei lisata, küll aga tuleb broneerijal maksta kümne euro ehk 156 krooni suurust broneerimistasu. Lisaks broneerimistasule loodab reisifirma teenida veel vahendustasudelt, mida reisikorraldajad maksavad müüdud reiside arvult.

Raske algus

Uudseks teeb portaali tõsiasi, et ühtegi teeninduspunkti või kontorit sellel ei ole ning inimesed saavad firmaga suhelda kas internetis või 24 tundi avatud klienditoetelefoni vahendusel.

Liinati sõnul ei ole tema ega teised osanikud ettevõtmisest endale illusioone loonud ning arvestatakse ka võimalusega, et turule sisenemine ja turuosa saavutamine võib aega võtta.

«Meie sihiks on olla turul pikaajaliselt, sest inimesed arenevad ja usume, et sellisel teenusel on tulevikku,» kinnitas ta.

Eesti suurema reisikorraldaja TopToursi tootejuhi Margit Rebase-Pendi hinnangul võib uuel tegijal turul siiski raskeks minna, sest eestlased ei ole internetis broneerimises veel väga kindlad.

TopTours tõi eelmisel sügisel turule oma uue toote KlikTop, mille üks ideesid on just soodsate reiside pakkumine interneti vahendusel, ilma et kuhugi peaks kohale minema.

Rebase-Pendi sõnul kasutavad broneeringuteks ainult internetti ligikaudu 30 protsenti kliente, ülejäänud tahavad vähemalt klienditoega rääkida või ise kontorisse tulla. «Eks paistab, kuidas neil hakkab minema, sest eks ole ka tõsi, et eestlased võtavad uusi lahendusi väga kiiresti omaks ja nii võib minna ka sellega,» lausus ta.

Samas usub Rebane-Pent, et uus internetibüroo peab koostööd tegema ka teiste suurte portaalidega, et inimestele suuremat valikut pakkuda.

Liinati kinnitusel on omanike ambitsiooniks tulevikus oma tegemist laiendada ka väljapoole Eestit. Kindlaid sihte siiski veel paigas ei ole ning esmalt tahetakse asi Eestis korralikult käima saada.

http://www.postimees.ee/150306/esileht/majandus/194964.php

Uudiste arhiiv