Lennud Ruhnu toimuvad tulevikus eritingimustel

16.03.2006
Kui Ruhnu liinile sobivat lennukit ei leidu, satub väikesaarte seadus aastaringse regulaarse transpordiühenduse tagamise punktis euronõuetega vastuollu.

Seni Kuressaare-Ruhnu-Pärnu lennuliini teenindanud AS Air Livonia teeb viimase reisi 28. aprillil. Air Livonia juhataja Ants Aringo ütles Meie Maale, et probleemiks An-28 tüüpi lennukiga edasi lendamiseks on saanud euronõuded, mida ei ole võimalik sajaprotsendiliselt täita.

Ei tasu ära

Aringo sõnul ei saa An-28-ga pärast 30. aprilli teha ka kommertslende, seega jätkuvat äri sellele lennukile pole mõtet üles ehitada. Ka Kihnu saare teenindamine võib samadel põhjustel lõppeda.

Ruhnu lennuliini teenindamiseks perioodil 1. mai 2006 kuni 30. aprill 2010 välja kuulutatud riigihankele esitas ainsana tähtaegselt taotluse AS Pakker Avio.

Saare maavalitsuse juurde moodustatud riigihankekomisjon otsustas taotlust mitte kvalifitseerida, kuna ettevõtte poolt pakutava lennuki An-28 jaoks on käesoleval hetkel võimalik saada lennuõigust vaid piiratud ajaks ja eritingimuste alusel.

“Sellest tulenevalt ei saa taotleja tagada hankelepingu täitmist kogu perioodi jooksul,” ütles Saare maavalitsuse majandusosakonna peaspetsialist Marek Raud.

“Ettevõte iseenesest sobib, kuna ta omab vastavat kogemust. Küsimus on aga lennukis An-28, mida nad pakuvad, ja ka perioodis, mille me konkursil välja kuulutasime. Me ei saa seda kvalifitseerida kogu hankeperioodi, nelja aasta peale,” sõnas Raud.

Euromaades An-i ei hooldata

Seni on Ruhnu- ja ka Kihnu-reise tehtud aastaid edukalt An-28 tüüpi lennukitega. Saare maavalitsuse andmeil aga ei saa An-i teenindust ja hooldust teha Euroopa Liidu maades. Lennuõigust saab pikendada vaid kolme või kuue kuu kaupa.

“Seda teed me tahamegi minna. Läheme sama ettevõttega edasi teist hankemenetlust pidi. Kasutame väljakuulutamiseta läbirääkimistega pakkumismenetlust ja sõlmime lepingu lühemaks perioodiks, arvatavasti aastaks,” ütles Raud.

Vallavanem Aare Sünteri sõnul on lennuliin Ruhnu rahvale vajalik nii talvel kui suvel. “Lennuk on ilmastikust vähem sõltuv kui laev,” sõnas ta, avaldades lootust, et lennuühendus saab siiski Ruhnu ja suure maa vahel võimalikuks.

Plaanis on teha ka Ruhnu lennurada pikemaks ja paigaldada sellele kõvakate. Milline täpsemalt, selgub koostöös Tallinna lennujaamaga. Raua sõnul loodab maavalitsus, et paari aasta pärast võivad Ruhnus maanduda ka pisut suuremad lennukid .

AS Pakker Avio on välja kasvanud 1990. aastal loodud firmast Ergon LG, firma peamisteks tegevusaladeks on lennukoolitus, takso- ja tellimuslennud. Kodulehe andmetel opereerib Pakker Avio seitsme lennuki ja kahe kopteriga.

http://saarlane.ee/uudised/uudis.asp?newsid=25285&kat=1

Uudiste arhiiv