Märtin, Loeb ja Solberg alustavad kullaheitlust

22.01.2004
Reedel Monte Carlos käivituva rallihooaja eel on asjatundjad ühel meelel: maailmameistri tiitli pärast hakkavad võitlema Markko Märtin, Sebastien Loeb ja Petter Solberg, sekkuda võib ka Marcus Grönholm.
Neljandat hooaega tehasesõitjana alustav Märtin on esimest korda tunnistanud, et on heitluseks MM-kulla pärast valmis. Fordi meeskonna juhi Malcolm Wilsoni sõnul tähendaks eestlase tiitlita jäämine tiimile suurt pettumust.
«Olen veendunud, et 2004. aastal on Fordil parim võimalus saavutada MMil kõrgeim eesmärk,» kinnitas Wilson. «Meil on õige auto, õige sõitja ja õiged insenerid - kõik, mida täistabamuseks vajame.»
Samas annab Wilson endale aru, et medaliheitlus kujuneb ülipingeliseks. Sama meelt on valitsev maailmameister Solberg.
«Usun, et tuleb hullumeelne hooaeg, plaanime igal rallil kihutada viimase piiri peal,» ütles ta. «Loeb on väga hea piloot, annab endast alati parima. Märtin on kindlasti taas kiire, kunagi ei tohi unustada ka Grönholmi.»
Legendaarse Juha Kankkuneni kaardilugejana kolmekordseks maailmameistriks tulnud Juha Piironen lubas Postimehele tulevast tshempioni ennustada pärast Rootsi rallit.
«Siis on tekkinud pilt muutustest autode võimuvahekorras,» põhjendas Soome ajakirjanduses rallikommentaare kirjutav mees. «Suutlikkuselt on Märtin, Loeb ja Solberg enam-vähem võrdsed, kindlasti hakkab just nimetatud kolmik igal etapil omavahel võidu pärast heitlema.»
Loebil näeb Piironen siiski teatud eeliseid. «Loeb on ülimalt kiiresti omandanud kruusal kihutamise oskused, asfaldil pole konkurendid aga päris tema tasemele veel jõudnud,» tõdes soomlane.
Ka psühholoogiliselt on prantslane teistest paremas seisus. «Loeb võib arvestada kogenud Carlos Sainzi toetusega, Märtini ja Solbergi tiimikaaslasteks on noored piloodid,» pidas Piironen oluliseks.
Hooaja avaetapp Monte Carlos pakubki parimad väljavaated Loebile, Märtini shansse salakavalatel asfaltteedel hindas Piironen trios nõrgimateks.
«Rootsi lähevad seevastu favoriitidena Märtin ja Solberg,» jätkas rallispets. «Esimest korda sõidetav Mehhiko etapp peaks sarnanema Argentina osavõistlusega, seal ja Uus-Meremaal on kõik kolm meest võrdsed. Halbadel teedel sõidetav Kreeka ja Küprose ralli sobib tõenäoliselt enam Subarule.»
Grönholmi võimalustesse tiitliheitlusse sekkuda, suhtus Piironen pessimistlikult. «Kardan, et Peugeot’l tuleb raske aasta,» ennustas ta. «Uue auto sissetöötamine nõuab aega, lisaks pole meeskonnal ka tõelist asfaldispetsi.»
Mullu lastehaiguste küüsis vaevelnud Ford Focusel ei tohiks Piironeni hinnangul vähemasti hooaja esimesel poolel probleeme tekkida. «Edasi saab määravaks, kuivõrd tiimid pühenduvad autode arendustööle,» märkis ta.
Ning lisas, et Fordi kokkuhoiuprogramm ja märgatavalt kahanenud eelarve ei jäta Märtini etteastetele jälge.
«Tunnen Malcolm Wilsonit hästi ja tean: osutunuks rahakott heade tulemuste saavutamiseks liiga kõhnukeseks, poleks ta võistlustulle astunudki,» sõnas Piironen.
Subaru ja Fordi meeskonnas kaks hooaega mehaanikuna töötanud Juss Roden paneb Märtinile suuri lootusi.
«Markkol on nüüd erinevatelt võidusõitudelt rohkem kogemusi, kiiruslegendid peaksid olema väga hästi paigas,» põhjendas ta. «Juba eelmine aasta näitas: Ford on võitjaauto. Praeguseks on masin seadistatud täpselt Markko nõuannete ja soovide kohaselt, loodetavasti kõrvaldatud ka sünnivaludest tingitud vead.»
Roden usub, et Ford võib suuremate muudatusteta «hooaja lõpuni laineid lüüa».
«Detailide lihvimine käib nagunii pidevalt,» teadis ta. «Tiimid on üheselt mõistnud: loorberitele puhkama jääda ei saa! Peugeot pühendus eelmisel aastal uue auto ehitamisele, vana juures arengut ei toimunud, ja konkurendid osutusidki kiiremaks.»
Nüüd ootab Roden huviga Peugeot 307 avastarti. «Mullu murdsid noored piloodid Grönholmi psühholoogiliselt, uus auto võib talle anda uue motivatsiooni,» vaagis Roden. «Aga selge, et ka Subaru ja Citroën pole vahepeal maganud.»
Palju segadust võivad Rodeni arvates põhjustada autorallis kehtestatud uued reeglid. «Veel kaks nädalat tagasi ei teadnud isegi tehasetiimid, mis tegelikult toimuma hakkab,» tõdes kogenud mehaanik. «Uue hooldussüsteemi juures peavad autod muutuma oluliselt vastupidavamaks, uus treeningute läbiviimise kord teeb pilootide elu kibedaks.»
Seni hoiatasid esiautode sõitjad meeskondi ohtlikest ja libedatest teelõikudest. «Pärast esiautode keelustamist peavad ässad oluliselt kiirust vähendama või lahkuvad nad lihtsalt trassilt,» leidis Roden. «Usun, et rajalt väljasõite näeme tänavu senisest rohkem.»

Maailmameistrivõistluste ajakava:

23.01-25.01 - Monte Carlo;
06.02-08.02 - Rootsi;
12.03-14.03 - Mehhiko;
16.04-18.04 - Uus-Meremaa;
14.05-16.05 - Küpros;
04.06-06.06 - Kreeka (Akropolis);
25.06-27.06 - Türgi;
15.07-18.07 - Argentina;
06.08-08.08 - Soome;
20.08-22.08 - Saksamaa;
03.09-05.09 - Jaapan;
17.09-19.09 - Suurbritannia;
01.10-03.10 - Itaalia (Sardinia);
15.10-17.10 - Prantsusmaa (Korsika);
29.10-31.10 - Hispaania (Kataloonia);
12.11-14.11 - Austraalia.

Muudatusi reeglites:

• Alates Rootsi rallist on esiautode kasutamine keelatud, korraldajate taotlusel võidakse teha erandeid. Samal teemal:

• Võistluste ajal tohivad tehasemeeskonnad korraga hooldada vaid üht autot.

• Alates Mehhiko rallist saab rajaga tutvuda üks kord, teist korda võib kavasolevad kiiruskatsed läbida võistluspäeva hommikul.

Postimees

Uudiste arhiiv