Lennureisijad hakkavad kopsakat kahjutasu saama

27.01.2004
Euroopa Nõukogu kiitis eile heaks uued reeglid lennunduses, mille tulemusena hakkavad lennufirmad maksma suuremaid kompensatsioone reisijatele lennu ärajäämise või ülebroneerimise korral. Estonian Airi hinnangul ei tõuse lennufirma vastutuse suurenemisega lennupiletite hind.
Kehtivate reeglite järgi peab ülebroneeringu tõttu lennufirma kaks tundi kuni 3500 km kaugusel sihtpunkti hilinemise korral reisijale maksma 1175 krooni, pikemate reiside ja suurema hilinemise puhul kuni 4700 krooni.
Uute, 2005. aastast kehtima hakkavate reeglite kohaselt on minimaalne kompensatsioon 3910 krooni, pikemate lendude puhul ulatub aga kuni 9400 kroonini. Ka hilinevate ja ärajäävate lendude korral on reisijal õigus kompensatsioonile, kuid seda eelkõige söögi, joogi ja majutuse osas. Kahjutasu saamiseks peavad reisijad kinni pidama check-in’i tähtaegadest.
Estonian Air lubab reisi enam kui kahetunnise hilinemise korral võtta reisijal lennufirma kulul ühe telefonikõne, et oma hilinemisest teatada. Lisaks saavad hilinenud reisijad firma kulul lennujaamas süüa-juua. Lisaks on ette nähtud rahalised kompensatsioonid, mida arvestatakse EL-is kehtivate reeglite alusel.
“Piletihindu me mingil juhul tõsta ei taha,” ütles Estonian Airi pressiesindaja Epp Alatalu. “Euroopa Liidu nõudeid me täidame ja otsime võimalusi neid kulusid mitte tekitada ega neid reisijate kanda jätta.” Firma kompenseerib lendude hilinemise kümmekonnale reisijale kuus.
Euroopa Liidus saab igal aastal umbes miljon lennureisijat lennujaamades halva üllatuse osaliseks, avastades, et lend on ülebroneeritud. Euroopa Komisjon taunib lennufirmade mugavust öelda reisijatele alles lennujaamas, et lend on tühistatud, mistõttu reisijad peavad tunde lennujaamades surnuks lööma. Uued reeglid lennunduses hakkavad kehtima ka Euroopa Liidust välja lennates.

EPL

Uudiste arhiiv