Reisibürood küsivad lennukipileti eest lisaraha

29.07.2006
Reisibürood küsivad klientidelt broneeritud reiside eest lisatasu, sest kahju, mis tekkis pärast lennufirma teadet piletite kallinemise kohta, tuleb tasa teenida.
Paljud reisibürood otsustasid nõuda oma klientidelt 400 krooni Estonian Airi kütusemaksulisa, kuigi paljud kunded on reiside varem väljakuulutatud hinna juba ammu ära maksnud, kirjutab SL Õhtuleht.

Reisibürood väidavad, et Estonian Airi otsus tšarterlendude pileti hinda tõsta tabas neidki nagu välk selgest taevast ja muud võimalust kahju korvamiseks ei ole, kui raha klientidelt sisse nõuda.

«See hinnalisa kehtib ainult tšarterlendude puhul. Inimesed, kellel on pilet liinilennule, ei pea juurde maksma midagi,» selgitas Germalo Reiside tegevdirektor Marianne Kaldas vahet tšarterlennuga puhkusele sõitja ja tavalise lennureisija vahel.

Tema sõnul kehtib selline lisamaks ka teistes lennubüroodes ning on tavaliselt kuni 400 krooni.

Kaldase sõnul pole nende büroo varem lasknud puhkusereisijail selliseid hinnamuutusi kompenseerida, kuid seekord oli lisatasu nõudmine möödapääsmatu.

Ta juhib veel tähelepanu sellele, et reisi ostjailt nõuab nende büroo alati, et nad tutvuksid kõigi tingimustega ja loeksid eriti seda punkti, mis jätab õiguse erisugustel põhjustel reisi hinda tõsta või alandada.

Siiski ei tohiks praegu veel odavale reisile loota inimesed, kes on ostnud pileti mõnele Estonian Airi liinilennule. Lennufirma on andnud märku, et ka seal võib hind tõusta.

Kütus on aasta algusest alates kallinenud ligi 14 protsenti ning edasisel kallinemisel ei pääse ka liinilendudele minevad inimesed sellest, et tasku tuleb panna reservraha, millega kerkinud hinnaga pilet kinni maksta.

http://www.postimees.ee/290706/esileht/majandus/211121.php?r

Uudiste arhiiv