Loeb teeb Märtini elu raskeks

12.02.2004
Tänavuse MM-sarja kaks esimest etappi võitnud ja punktiarvestust täiseduga juhtiv 29-aastane Sebastien Loeb kuulus juba enne rallihooaja algust Markko Märtini kõrval peamiste kullapretendentide hulka.
Mullu jäi tal kõrgest tiitlist puudu vaid üks punkt ja sedagi eelkõige aasta viimasel rallil Suurbritannias saadud Citroėni tiimi korralduse tõttu loobuda duellist norralase Petter Solbergiga individuaalse esikoha pärast, et keskenduda meeskonnale tootjate MM-tiitli kindlustamisele.
Veel eelmise hooaja alguses peeti Loebi vaid asfaldispetsialistiks. Oma mainet kinnitas ta esikohtadega Monte Carlo, Saksamaa ja San Remo rallil. Kuid teised kohad Austraalias ja Suurbritannias ning kolmas koht Küprosel näitasid, et Loeb võib olla kiire ka kruusateedel.
Kui esikoht tänavusel avarallil Monte Carlos oli ootuspärane – Loeb võitis seal ka mullu ja kaks aastat tagasi jäi esikohast ilma vaid tiimi eksimuse tõttu, siis üllatav edu äsjasel Rootsi talverallil tugevdas tohutult tema tiitlipretendendi staatust.
Loebist sai Rootsi ralli 53-aastases ajaloos esimene mitteskandinaavlane, kes selle võitnud.
“Tema saavutus on imetlusväärne,” kiidab eksmaailmameistrist meeskonnakaaslane Carlos Sainz. “Nüüd ta tõestas, et suudab võita igal rallil. Pole kahtlust, et temast saab tänavu maailmameister.”
“Pole tähtis, et olen esimene Rootsis võitnud mitteskandinaavlane. Kõige tähtsam on, et näitasin, et suudan võita mitte ainult asfaldil,” rõõmustab Loeb.
Leidub aga neidki, kes peavad Loebi edu Rootsis juhuseks, kuna tema eeldatavad põhirivaalid Markko Märtin, Marcus Grönholm ja Petter Solberg kaotasid oma vigade või tehniliste rikete tõttu minuteid. Teisalt aga oli just Loeb ainus, kes suutis Rootsi ralli kiirelt ja veatult läbida.
“Sellistel teedel on väga lihtne eksida. Sageli kihutame kiirusega üle 200 km/h, kusjuures teed on vaid pisut laiemad kui auto. Markko Märtin oli väga kiire, kuid me avaldasime talle survet ja ta eksis. Minul aitas vigadest hoiduda see, et leidsin hea sõidurütmi,” selgitab Loeb.
Citroėni boss Guy Frequelin kiidab Loebi taktikalist küpsust: “Ta sõitis nii nagu pidi sõitma. Alguses surus pisut, siis surus rohkem ja lõpuks kontrollis oma edu – just nagu Monte Carlos.”
Kiidusõnu teenib prantslane ka konkurentidelt. “Kui keegi minult küsiks, siis vastaksin, et Walter Röhrl oli kõigi aegade parim, Sebastien aga on tal kohe kannul,” arvab Fordi boss Malcolm Wilson.
“Sebastien on etalon. Kiiruse osas on teda raske võrrelda Solbergi, Märtini ja Grönholmiga, kuid järeleandmatuse osas on ta kindlalt viimaste kuude parim,” tunnustab Subaru boss David Lapworth.
“Meistrivõistlused on pikad, jäänud on veel 14 rallit. Algus poleks saanud olla parem, kuid edu peab jätkuma,” arvab Loeb väljavaadetest tulla maailmameistriks.


EPL

Uudiste arhiiv