Kruiis üle lahe aitab auru välja lasta

20.11.2006
Laevakruiis Tallinnast Stockholmi on lihtne ja kiire viis korraks aeg maha võtta ja sõprade või perega meeldivalt aega veeta. Kaks õhtut ja ööd laevas ning päev Stockholmis pakub sellist meelelahutust.


Kui laevareisi Rootsi plaanida, tasub tingimata valida kõige uuem liinil kurseeriv laev, mis praegu on Tallinki Victoria I.

Teine Stockholmi vahel merd kündev alus on Romantika, mis on küll Victoria I sõsarlaev, kuid näeb välja kuidagi vanem ja kulunum, kuigi vanusevahet on laevadel vaid kaks aastat.

Õhtusöök sobib esimesse kattesse

Pileteid kinni pannes tuleks kindlasti heita pilk laevafirma eripakkumistele, sest aeg–ajalt saab kruiisi lunastada tavahindadest palju odavamalt.

Samuti on mõistlik ette mõelda, mida endale laevas lubada: kus ja millal keha kinnitada ja kas nautida väsitava Stockholmi päeva järel saunamõnusid.

Autoga Tallinki ehk D–terminaali sõites on kõige soodsam jätta auto A–terminaali lähedusse Fercuiti tasulisse parklasse, kus ööpäev maksab 40 krooni. Mida kauem parkida, seda odavam.

Kuigi laev väljub alles õhtul kell kuus, algab laevapiletite lunastus ja laevale pääs poolteist tundi varem. Kui võimalik, võikski laevale tunnikese varem minna, siis jõuab end mõnusalt kajutis sisse seada, väikse tutvusmitiiru teha ja soovi korral kohe õhtustama minna.

Söögikorrad Rootsi lauas ehk Buffet Tallinkis on targem koos piletitega kinni panna, sest siis saab õhtusöögiks valida esimese katte. Esimene kate algab pool kuus ehk pool tundi enne laeva väljumist ning kestab kella kaheksani.

Teise kattesse jäädes saab õhtustama minna alles pärast kella üheksat, kuid sellal käib laeval tants ja trall juba täies hoos ning sellest ilma jääda oleks kahju.

Lustida võib varajaste hommikutundideni

Korraliku õhtusöögi järel on paras teha jalutuskäik laeva kauplustes, kus naistele meeldib valida meeldivaid parfüüme ja proovida kosmeetikatooteid, mehed kiikavad hindava pilguga üüratut alkoholivalikut.

Huvi pärast võib laeva teabeletist uurida, millist meresõitu on oodata ning tugeva tuule ja suure lainetuse korral end oksendamisvastaste tablettidega varustada. Sügistalvel võib Läänemerel kõike oodata. Kui pääsete kõikumiseta, olete õnnega koos.

Seltskonnad, kes tahavad lõõgastuseks napsi võtta, peavad paraku arvestama kallite hindadega. Kes kuidagi kangema kraamita läbi ei saa, võivad ju napsu kaasa osta, kuid väljaspool oma kajutit ei tohi vägijooke pruukida.

Alkoholi müüakse ohtralt ka laeva tax–free kaupluses, kuid hinnad on kallimad. Näiteks liitrine pudel Viru Valget maksab 195.50 ja 0,33liitrine purk õlut või siidrit 46.70 krooni.

Kella kuuest alustab King's Pubis esinemist trubaduur, kes sisustab sega pilli mängides ja rahvale meelepäraseid laule lauldes.

Kella üheteistkümnest algab samas baaris karaoke, mille laulukavas on nii eesti–, inglis–, soome– kui ka rootsikeelseid laule.

Laeva suurimas meelelahutusrestoranis Starlight Cabaret' algab kava kella kaheksast. Esmalt soomlaste ja rootslaste lemmikmäng bingo ja kella üheksast läheb tantsuks. Vahepeal tulevad üllatusmängud, loterii ja tähtpäevaliste õnnitlemine.

Õhtuse kava tipphetk on südaööl, kui lavale astuvad varieteetantsijad ja esitavad pooletunnise etteaste. Pärast seda võib jätkata tantsimist ansambli saatel või minna kõrval asuvasse Aluminiumi diskoteeki, kus muusika tümpsub varajaste hommikutundideni.

Laeval leidub tegevust ka lastele, neile on liumäe ja pallimerega mängutuba, kus vaadata multikaid ja joonistada. Mängutoas hoiab lastel silma peal lapsehoidja, kes kell kaheksa viib Aluminiumis läbi lastedisko.

Ühte päeva mahub meelelahutusi küllaga

Hommikust tõusmist ei maksa hilja peale jätta, sest enne maabumist seilab laev paar tundi Rootsi saarestikus. Seda imeilusat vaadet tasub nautida. Eriti meeldiv on ühitada see hommikusöögiga, sest Rootsi laud avatakse juba poole kaheksast.

Stockholmi jõudes tuleb kruiisireisijatel kindlasti tasku pista kajutivõti – pardakaart, mille ettenäitamisel saab hiljem segamatult laeva naasta. Kui kaart juhtub ära kaduma, vormistab uue sadama kassa.

Stockholmis on reisijatel aega olla vähemalt kuus tundi, sest kella viiest õhtul (Eesti aja järgi) hakatakse reisijaid jälle laeva laskma. Kellaaeg on Rootsis tund tagapool. See seik tuleb endale kohe selgeks teha ja valida kasutuseks kindel aeg.

Kuigi kohe Frihamni laevaterminaali ees ootavad reas bussid, mis sõidutavad kesklinna, on kasulikum kõndida sada meetrit eemalt paistava Banana Compani juurde, kust väljub iga natukese aja tagant Stockholmi linnaliinibuss number üks.

Nii võidab rahas 10 – 15 Rootsi krooni. Linnaliinibussi pilet maksab 20 Rootsi krooni ja kehtib tund aega.

Kõike meelepärast ühe päevaga Stockholmis teha ei jõua.

Seega on mõistlik valida kindel siht ja päevakava juba laevas kokku panna. Pered, kes pole huvitatud osturallist ja külastaksid koos lastega meelsasti huvitavaid kohti, võiksid minna Djurgårdeni saarele, kus asub palju põnevaid muuseume.

Sinna saab, kui number üks bussilt istuda ümber bussidele 44 või 47. Õiget ümberistumise kohta tasub bussijuhilt enne küsida. Enamik neist räägib hästi inglise keelt.

Kes soovivad nii sisseoste kui ka muuseumiskäiku, peaksid suunduma number üks bussiga kesklinna. Paras hetk maha astuda on, kui peatuse nimeks öeldaks «Sergels Torg». Sealt paistavad juba vanalinn Gamla Stan ja kuningaloss, kuhu tulekski suunduda.

Uudishimu saab rahuldada kuningalossi huviväärsustega ja seejärel jalutada poekesi ja kohvikuid täis vanalinnas, mis erineb suuresti Tallinna vanalinnast.

Kui ajaloost on isu täis, võib kesklinna poole tagasi suundudes jalutada otse Stockholmi kõige suuremale kaubatänavale Drottninggatanile, kus üks suur kaubamaja ajab teist taga ja kuhu võib end vabalt tundideks sisseoste tegema unustada.

Laevale tagasi saab ikka number üks bussiga. Victoria I lahkub sadamast kell 19 (Eesti aeg), kuid jällegi tasub varem kohal olla, et õigel ajal sööma jõuda ja soovi korral külastada kell kuus kaptenisilda.

Päevasest väsimusest annab lõõgastust laeva saunakompleks, kus on leili– ja arusaun ning mullibassein, milles avaneb vaade merele. Ülejäänud õhtu kulgeb sama kava alusel nagu eelminegi.

http://www.jt.ee/201106/esileht/20004235_1.php

Uudiste arhiiv