Märtin võitis Mehhiko MM-ralli

15.03.2004
Avapäeva järel neljas olnud Märtin kerkis teise päeva hommikul iga katsega koha võrra ja hõivas pärast 7. kiiruskatset liidrikoha.

Targa tegutsemisega hoidis eestlane juhtpositsiooni ja sõidab Mehhikost tagasi täispunktidega, mis kergitasid ta MM-sarjas pärast kolme etappi esikohta jagama.

“Konkurentide ebaõnn kinnitas veel korda ralli ettearvamatust. Tegime tõsise tööpäeva ning läheme viimasele võistluspäevale vastu teadmisega, et vigu tuleb vältida,” märkis Märtin Fordi pressiteates teise päeva lõpus.

Eestlane tegi oma kavatsuse teoks ja sai elu kolmanda etapivõidu. Fordi edu tsementeeris Francois Duvali teine koht. Edu väärtustab fakt, et Mehhiko ralli oli Fordile MM-sarjas osalemise jooksul sajas osavõistlus. Fordi leeris oli rõõmupidu, sest juhtima tõusti ka meeskondlikus arvestuses.

Esimese päeva järel juhtis 5,6 sekundiga Sebastien Loebi ees uue Subaru ralliversiooniga sõitnud Petter Solberg. Kuid hooldusalasse sisenemise eel ei käivitunud norralase auto. Ta sai esmalt 40 sekundit trahvi, millele lisati veel viis minutit, kui selgus, et Solberg oli lubamatus kohas kasutanud vaatajate abi. Tiitlikaitsja oli mängust väljas.

Märtinil oli õnne. “Päeva viimasel katsel tegime 170-kilomeetrise tunnikiiruse juures spinni. Õnneks ei puutunud auto vastu takistust. Kaotasime umbes pool minutit,” nentis Märtin.

Kuuendal kiiruskatsel sõitis Loeb liidrikohal auto karteripõhjaga vastu kivi ja pidi katkestama. Ebaõnn tabas Marcus Grönholmi, kes sõitis mitu katset roolivõimenduseta. Märtin omakorda ületas viiendal katsel Carlos Sainzi ja tõusis Loebi katkestamise järel rallit juhtima. “Veider hommik. Lõpetasime eile viiendana, täna hommikul startisime neljandana ja nüüd juhime,” tõdes Märtin.

Teise päeva kuuest katsest lõpetas Märtin viiel korral esikolmikus ja läks õhtule 14-sekundilise eduga Sainzi ees. Duval oli kolmas, Märtinist maas 18 sekundit. Kõik laupäevased katsed võitis Solberg, kuid ei tõusnud kõrgemale 5. kohast.

Märtin sõitis päeva kaks viimast katset suitseva mootoriga ja sai kirja ka 10-sekundilise trahvi. “Läheb paremini kui eile. Võitlen iseendaga ja püüan leida parimat sõidurütmi. Kõrguse tõttu pole mootoril täisvõimsust, kuid see häda on kõigil autodel,” selgitas Märtin.

Emotsionaalne Grönholm kirus Peugeot’d. “Vihkan seda autot. Pidevalt on roolivõimendusega mingi jama.” Kuna ka Harri Rovaperäl vedas viltu, tunnistas tiimipealik Corrado Provera: “Meestel on õigus. Häbi meie kaubamärgile!
Märtin hoidis viimase võistluspäeva teisel poolel madalat profiili. Viimasel kiiruskatsel kaotas ta Grönholmile koguni 25 sekundiga, sest edu tuli hoida.

“Peame olema ettevaatlikud. Meil on turvaline edu, kuid viimased katsed on kurviderohked ja kitsastel teedel.
Pealegi ei tohi alt minna rehvivalikuga,” hoidis Märtin end kahe viimase kiiruskatse eel tagasi.

Märtin võitis kogu ralli vältel ainult ühe kiiruskatse, ent suutis targa tegutsemisega vältida suuremaid altminekuid. Solberg oli kiireim üheksal katsel 15-st.

EPL

Uudiste arhiiv