Märtin kihutas pjedestaalile tõusmise nimel kui põrguline

19.04.2004
Maailmameistrivõistluste liidriks tõusnud Markko Märtin pidi Uus-Meremaa rallil pjedestaalile jõudmiseks kihutama kui põrguline – nõrk esinemine avapäeval ei jätnud teist võimalust.
«Pjedestaalikoht on alati hea tulemus, seega jään nädalavahetusega rahule,» ütles Märtin Fordi pressiteates. «Arvan, et meil oli halb reede, hea laupäev ja keskmine pühapäev. Lõppkokkuvõttes juhime MMi punktitabelit, niisiis töötasime hästi.»

Märtini sõnul võinuks gaasipedaali veelgi kõvemini vajutada, kui teadnuks, et rallil liidrikohta hoidnud Petter Solbergi tabavad pühapäeva hommikul probleemid.

«Kuid me ei tahtnud liigselt riskida, kuna kolmas koht oli kindlalt käes.»

Reedel kiviprügisel teel auto taltsutamisega hädas olnud Märtin leidis laupäeval justkui uue hinguse. Ta võitis kaks kiiruskatset ja näitas viiel kihutamisel teist aega.

4. kohalt alustanud eestlane üldarvestuses koguni Solbergi järel teiseks, siis pani Marcus Grönholm oma paremuse maksma.

«Sõitsin hea koha saavutamise nimel kui põrguline,» võttis Märtin laupäeva kokku. «Nüüd olen liidrite hulgas tagasi. Auto on käitunud väga hästi, aga ka konkurents on tugev.»

Märtin pidas edu saavutamisel oluliseks plussiks, et tema stardipositsioon oli parem kui reedel. «Teed olid palju puhtamad. Aga võib-olla sobivadki laupäevad mulle lihtsalt paremini,» nentis eestlane.

Probleeme esines tal vaid päeva viimasel katsel, kui madalalt paistnud päike otse silma sihtis.

«Enne starti teipisime esiklaasi ülaserva ja kiivrit, kuid sellest polnud abi,» selgitas Märtin. «Kuna minu auto iste asub madalal, ei näinud ma kurvilistel teedel pöördeid korralikult.»

Ralli võitmist pidas Solbergist 24,2 sekundi kaugusele jäänud Fordi esipiloot tol hetkel juba ebareaalseks. «Kuid poodiumikoht on silmapiiril,» leidis ta. «Homsed katsed on keerulised, olen need varem läbinud vaid ühel korral, 2002. aastal. Kuna rada eriti ei mäleta, saab Marcus eelise.»

Viimasel võistluspäeval näitas Märtin kolmel kiiruskatsel teist aega. Ralli eelviimasel kihutamisel jõudis eestlane ootamatult lähedale ka katkestamisele.

«Auto sõitis viienda käiguga läbitavas kurvis suurel kiirusel vastu valli,» selgitas Märtin. «Sealt edasi põrkusime teisel pool teed asunud valli. Tegemist oli tõsise vahejuhtumiga, kuid kõik lõppes õnnelikult.»

Pärast jõuproovi oli Fordi boss Malcolm Wilson õnne tipul. «Me pole veel maailmameistrivõistlusi võitnud, kuid Fordil on tootjate arvestuses endiselt priske edumaa ja Markko juhib individuaalselt,» juubeldas tiimijuht.

Ning lisas: «Kuigi Markko kaotas reedel palju aega, toibus ta hästi.»

Wilsonit ei morjendanud isegi tõik, et meeskonna teine piloot Francois Duval 20. katsel teelt välja sõitis ja üle 18 minuti kaotas. «Francois kosus kiiresti ja tõi auto tagasi teenindusse,» kiitis ta.

Wilsoni hinnangul käitus Uus-Meremaal avastardi teinud uus Focus ootuspäraselt. «See oli autole hea debüüt, masin osutus just nii kiireks nagu eeldasime,» märkis Fordi boss.

Ralli esikoha pärast heitlesid tuliselt Solberg ja Grönholm. 20. kiiruskatsel eksis Grönholm mahapöördel ja kaotas mõned sekundid. Veel täbaramalt käis Solbergi käsi, kes sõitis keset teed varitsenud kivi pihta ning vigastas autot.

Edasi sai soomlane kaks katset liidrina kihutada, eelviimasel mõõduvõtul tegi aga pirueti ja kinkis norralasele 16,3- sekundilise edumaa. Viimasel kiiruskatsel pressis Grönholm mis suutis, Solberg võitis teda lõpuks 5,9 sekundiga.

Gröholmi sõnul põhjustas saatusliku äparduse käsipiduri viga. «Oleme hirmus pettunud,» tunnistas ta. «Pärast seda, kui Solberg kivi otsa põrutas, uskusime kindlalt, et esikoht kuulub meile.»

«Grönholmist kõvemat vastast ei oska ette kujutadagi,» tegi Solberg konkurendile kummarduse. «Probleeme esines meil mõlemal, ülitihe rebimine vältas kogu nädalavahetuse.»

Solberg tunnistas, et on raskest võidusõidust täiesti läbi. «Teisalt oli see tore heitlus,» lisas ta tavapärase hasardiga. «Pärast roolivõimendi purunemist said käemusklid tublisti tööd.»

Võistlust avapäeval mõnda aega juhtinud ja lõpuks 5. koha saanud Harri Rovanperäle teatasid Peugeot’ meeskonna bossid, et ta pääseb Grönholmi kõrval starti kõigil tänavustel kruusarallid.

MM-võistluste üldseis
1. Markko Märtin (Est, Ford) 26
2. Sebastien Loeb (Fra, Citroën) 25
3. Marcus Grönholm (Fin, Peugeot) 24
4. Petter Solberg (Nor, Subaru) 23
5. Francois Duval (Bel, Ford) 14
6. Carlos Sainz (Spa, Citroën) 13


Postimees

Uudiste arhiiv