Tartu maanteed ei hakata veel nii pea ohutumaks ehitama

11.06.2004
Statistika näitab, Tallinna ja Tartu vaheline maantee on liiklusohtlikem, kuid bürokraatlike takistuste tõttu ei suudeta seda lähiaastatel neljarealiseks ehitada, kirjutab SL Õhtuleht.

Maanteeameti liiklusõnnetusstatistika kohaselt on Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel hukkunud ainuüksi möödunud aastal 19 inimest.

Talvel traagilises liiklusõnnetuses kolm töökaaslast kaotanud Tartu veterinaar- ja toidulaboratooriumi asejuht Imbi Nurmoja peab maanteed igal nädalal Tallinna sõitmiseks kasutama.

«Ohtlik tee. Kuni Mäoni on liiklusintensiivsus talutav, aga Mäost Tallinna poole läheb autodevoor väga tihedaks. Kosest alates on teekattes sügavad roopad, mis annavad teravaid sõiduelamusi ja tekitavad ohuolukordi,» ütles Nurmoja.

Tema sõnul on sellel maanteel kõige ebameeldivamad pimedad kurvid ja noodsamad roopad. «Kui vihma sajab, on roopad vett täis. Autot on raske juhtida. Talvel, libedal ajal, peab hoolega kaaluma igat manöövrit - kas ülepea oma sõidureast ja roopast väljuda. Auto võib juba väikesel kiiruselgi kergesti juhitavuse kaotada,» sõnas Nurmoja.

Sageli peab Tallinna-Tartu maanteed Viljandimaale jõudmiseks kasutama majandusministeeriumi nõunik Hellat Rumvolt, kes sõnas, et kui elusalt kohale jõuab, siis tänab alati jumalat, et hing sisse jäi. «Näiteks Ussisoo lõik. Tegemist pole ju eriti kurvilise kohaga. Aga Eestis kipub millegipärast ikkagi nii olema, et kiputakse kurvides mööda sõitma. Viimane õnnetus seal Kükital on minu jaoks müstika. Kas tõesti ja miks alustas neiu sellises kohas möödasõitu?» arutles Rumvolt.

Ta lisas, et oleks päris hea lahendus 2+1 süsteem, kus kaherealisele maanteele ehitatakse teatud kilomeetrite järel spetsiaalsed möödasõidukohad, millest liiklusmärgid ka paar kilomeetrit varem teavitavad.

Maanteeameti planeeringute osakonna juht Raul Vibo ei julenud lubada, millal Vaidast edasi neljarealist teed ehitama asutakse. «Kunagi plaaniti 2000. aastaks Tartuni neli rida ehitada... Nüüd oleks hea, kui saaks Vaidast Koseni neljarealise tee valmis. Sealt edasi peaks tulema kuni Mäoni uus seitse kilomeetrit otsemalt kulgev kaherealine maantee,» kirjeldas Vibo.

Vibo sõnul maksab üks kilomeeter 1. kategooria (neljarealist) maanteed 30 miljonit krooni. «Riigihanked on takerdunud. Projekti pole. Ütleme nii, et probleem on riigihangete seaduses, mille eesmärk pole päris vastavuses sisuga kasutada riigi raha heaperemehelikult.»


EPL


Uudiste arhiiv