Markko Märtin võttis karjääri esimese asfaldiralli võidu

18.10.2004
Markko Märtin täitis ammuse unistuse, võites Korsikal karjääri esimese asfaldiralli, prantslasele Sebastien Loebile kindlustas teine koht maailmameistri tiitli.

Märtini ülekaal oli mõjus – kaheteistkümnest kiiruskatsest võitis ta kuus ja edestas Sebastien Loebi lõpuks üle kahe minuti.

«See oli mulle tähtis võit,» juubeldas Märtin. «Olen alati tahtnud asfaldirallil esimeseks tulla. Suurepärane, et jõudsin sihile just klassikalisel asfaldivõistlusel Korsikal.»
Märtini sõnul lisas triumfile vürtsi teadmine, et keegi tippsõitjatest ei katkestanud. «Karjääri alustades oli mul kolm eesmärki: võita Soome ralli, osutuda parimaks asfaldil – eelistatavalt Korsikal – ja tulla maailmameistriks,» meenutas eestlane. «Kaks esimest unistust on täitunud.»

Võitles leekidega

Märtini arvel on kokku neli etapivõitu. Neist kaks saavutas ta mullu, ühe tänavu Mehhikos.

«Reedel ja laupäeval pingutasime kõvasti, tänane sõit oli juba nauditav,» tõdes Fordi esipiloot. «Mul jäi seljataha tõeliselt kehv suvi, nüüd paiskasime kõik takistused teelt.»

Märtin tõusis tiimikaaslase Francois Duvali ees liidriks laupäevase esimese katsega, päeva viimane kihutamine ähvardas aga kõik ponnistused nullida – kolm kilomeetrit enne finišit lahvatasid eestlase auto kapoti all leegid.

«Peatuda ma ei kavatsenud, sõitsin väga kiiresti lõpuni,» meenutas Märtin närvesöövat olukorda. «Tulekahju ei tekitanud just meeldivat tunnet. Finišis saime leegid kustutatud ja olime õnnelikud, et teenindusse pääsesime, sest roolivõimendi lakkas töötamast ja auto vajas remonti.»

Fordi meeskonna teatel põhjustas põlengu roolivõimendi purunemisel tekkinud õlileke. «Kui äpardust poleks olnud, võinuksin veel kiiremini sõita,» nentis Märtin. «Tervikuna oli päev raske, kuid hea. Mägedes valmistas peavalu pidevalt vahelduv ilm – kord paistis päike, järgmisel hetkel sadas vihma.»

Nagu reedelgi, kiitis Märtin auto seadistust. «Täiuslik see küll polnud, kuid töötas piisavalt hästi,» täpsustas ta. «Pühapäevased katsed on kergemad. Kui mingi suure lollusega hakkama ei saa ja rehvivalikuga ei eksi, siis vaevalt teised meid enam kinni püüavad. Lähim rivaal on Francois, kuid suurimat ohtu kujutab ilm. Meeskond vajab kaksikvõitu ja seni liigume õigel kursil.»

Duvali sõnul pääses Märtin juhtima, kuna ta ise tegi «mitmeid lolle vigu». Kahel korral pidurdas belglane kurvi sisenedes liiga hilja ja suretas mootori välja.

«Raske öelda, kas võidan Markkot, kuid igal juhul naudin lahingut,» märkis Duval. «Isegi kui ma ei suuda teda edestada, oleks teine koht hea tulemus nii minu kui tiimi jaoks.»

Paraku ütles Duvali auto mootor üles juba pühapäevasel esimesel kihutamisel, Märtin võis jätkata turvalise edumaaga Sebastien Loebi ees.

Loeb ihkas võitu

«Mõlemad piloodid olid suurepärased,» kiitis Fordi boss Malcolm Wilson. «Kaks esimest päeva möödusid nendevahelise võitluse tähe all, esikoht vahetus kolmel korral. Kahju, et Duval katkestas, kuid olen kindel: tema esimene võit pole enam kaugel. Märtin oli imeline, ei eksinud kordagi. Usun, et rasked ajad on tema jaoks lõppenud.»

Kahe peale võitsid Märtin ja Duval kümme kiiruskatset. «Teadsime kogu aeg, et Ford on asfaldil suurepärane, viimaks tuli ka tõestus,» juubeldas tiimijuht.

Teise koha saanud Loeb kindlustas endale ühtlasi kaks etappi enne MMi lõppu meistritiitli. «Tegelikult tahtsin kullajahile punkti panna Korsika ralli võiduga, kuid enamat me endast välja pigistada lihtsalt ei suutnud,» kahetses 30-aastane prantslane. «Kõigele vaatamata olen üliõnnelik.»

Loeb sõitis esimese MM-ralli 1999. aastal Korsikal, esimese etapivõiduni jõudis hooajal 2002 Saksamaal. Tänaseks on mullu Petter Solbergi järel hõbemedalile tulnud mehe arvel üheksa esikohta, millest viis tulid tänavu.

Meeskondliku esikoha kindlustas endale teist aastat järjest Loebi kodutiim Citroën. Citroën näitas tänavu suurepärast vastupidavust, tehnika süül ei jäänud kullamees kordagi raja veerde.

«Meil oli tõesti kiire ja hea auto,» kiitis Loeb. «Ka mina ise ei teinud vigu, enda süüks võin panna ehk ainult hooaja ainsa katkestamise Mehhikos.»

Loeb on läbi aegade teine prantslane, kes pälvinud autoralli MM-tiitli. Kümme aastat tagasi sai samaga hakkama Didier Auriol.

Postimees

Uudiste arhiiv