Sel aastal valmib mitu uut rattateed ja vanad saavad korda

12.04.2005
Tallinna abilinnapea Jüri Ratas lubab jätkata rattateede ehitamist – alanud on kahe rattatee rajamine Lasnamäele, kavas on leida raha Kakumäele uue tee tegemiseks ning suurendada rattahoidlate arvu südalinnas.


Ratas ütles, et tänavu on uute rattateede projekteerimiseks ja ehituseks linnaeelarves 12 miljonit krooni, kuid ta loodab raha töö käigus juurde leida.

Kindlasti ehitatakse tänavu valmis koos valgustusega jalgrattatee Mäe ja Smuuli tee ristumiskohalt piki Narva maanteed lauluväljakuni, et ühendada mullu Lasnamäel valminud Narva maantee äärne rattatee Piritalt südalinna kulgevaga.


Alanud on ka Lasnamäe tagaosas Narva maanteed ja Pärnamäe teed ühendava rattatee ehitus.

Kuigi tänavusse eelarvesse ei mahu Rocca al Mare vabaõhumuuseumi juurest Rannamõisa teele kulgeva rattatee ehitus, loodab Ratas selle jaoks siiski raha leida. «Kakumäel on praegu pikk, kümnekilomeetrine rattaring, kuid vaja oleks ka viiekilomeetrist, mis ühendaks Vabaõhumuuseumi ja Rannamõisa teed Lõuka tänava kaudu,» selgitas Ratas.

Rannatee on aukus

Ta ütles, et linn vajab veel mitut rattateed ja lõpetada tuleks ka poolikud tööd. Ratase sõnul on kavas valmis teha Russalka-Pirita rattatee puhkekohad, kus ratturid ja rulluisutajad saaksid jalgu puhata.

Praeguseks on linna suuremad rattateed talvesaastast puhastatud, samuti kavatsetakse üle joonida aastaga suurte tänavate äärde triibutatud rattarajad ning teha juurde uusi.

Kuigi paljud on neid tihti ohtlikesse kohtadesse veetud jutte kritiseerinud, usub abilinnapea, et neist on abi. «Paljud on neid kiitnud, sest liikluses kogenud ratturid tahavad sõita tihti kiiremini kui rattateel uisutajate ja jalakäijate vahel manööverdades võimalik,» rääkis Ratas.

Ühe vajaliku ettevõtmisena näeb Ratas Pirita parkmetsa läbiva ja Merivälja kaudu linna Viimsi vallaga ühendava tee kordategemist. Praegu kasutavad lagunenud kattega kitsukest rannateed korraga jalakäijad ja ratturid ning rulluisutajatel pole sealsetesse augurägastikesse üldse asja.

Samasse on küll kavandatud Pirita rannapromenaad, kuid metsaaluse tee laiendamise vastu protestijad on ehituskava pidurdama asunud. «Meil oleks küll võimalus sama tee uuesti üle asfalteerida, aga see pole lahendus,» selgitas Ratas.

«Juba praegu ei mahu sinna koos liikuma jalutajad, rannakülastajad, lapsevankritega emad ja ratturid. Kui lisanduvad veel rulluisutajad, läheb suvel päris kitsaks ja ühine liiklus võib lõppeda õnnetustega.»

Ratas ütles, et selge on ka vajadus laiendada tulevikus Russalka-Pirita rattateed, sest see on meetri võrra kitsam kui vaja oleks.

«Tegelikult peaks rulluisurada olema üldse eraldi, sest enamiku rulluisutajate ja ratturite kiirused on väga erinevad. Kui rattal on pidurid, siis uisutajal pole võimalik järsult peatuda,» kirjeldas abilinnapea.

Rajad jäävad kitsaks

Ratase sõnul peaks rattasadulas pääsema igast linnaosast teise. «Kui mullused mõõtmised näitasid, et linnaõhk on isegi Harju tänavas sama saastunud kui tiheda liiklusega ristmikel, siis peame mõtlema, kuidas saame teha rattasõidu inimestele nii mugavaks, et nad suvel autot vähem kasutaksid,» rääks Ratas.

«Jalgrattasõidu võimaldamine peab olema üks linnaliikluse korraldamise prioriteete.»


Postimees

Uudiste arhiiv