Miinimumtasu kaotamine sunnib linna taksofirmasid hindu tõstma

29.04.2005
Rahaliselt kaotavad uute hindadega kõige rohkem pikemaid sõite tegevad kliendid.

Pühapäeval kehtima hakkava taksoveoeeskirja muutuse eel on suurem osa taksofirmasid hindu tõstnud. Eelkõige tõsteti sõidu alustamise, aga ka kilomeetri- ja ootetunnitasu.

Alates 1. maist ei tohi taksode hinnakirjas olla enam miinimumtasu, mis oli enamasti 35 krooni. Ootetunni tasu hakkab taksomeeter uue korra järgi arvestama siis, kui auto seisab. Varem hakkas ajaarvestus pihta, kui takso sõitis aeglasemalt kui 20 km/h.

Marabu takso tõstis hindu teisipäevast. Kahekordseks tõusis sõidualustustasu, kilomeetrihind tõusis 50 sendi võrra. Viimast põhjendati kütusehinna pideva tõusuga. “Nii ja naa, kui sõidetakse linnas ümber nurga, siis poisid (taksojuhid – toim) kaotavad rahas. Aga need kliendid, kes pikemat otsa sõidavad, peavad nüüd natuke rohkem maksma,” ütles Marabu takso dispetšer Mare.

Ummikud odavamaks

Viking takso muudab hinnakirja täpselt 1. maist, kuid tasu kilomeetri sõidu eest ei muudeta. Kindel ei ole veel ootetunni uus hind. “Uus eeskiri on ootetunni osas täiesti taksojuhi vaenulik, sest ummikus sõites kaotab taksojuht kõige rohkem,” rääkis Viiking takso esindaja. “Kui näiteks Liivalaia tänavat mööda sõita tipptunnil 25 minutit, teenib taksojuht uue eeskirja järgi umbes 11 krooni, praegu aga peaaegu 50 krooni,” põhjendas ta.
Ühise operaatori alla koondunud Euro, I.R. ja Pluss taksod tõstsid sõidualustustasu enam kui kaks korda – 6 kroonilt 15-le. Euro takso juhataja abi Toomas Nõulik ütles, et varem tiksus enamikul klientidel taksomeetrile 25 krooni.

Seetõttu otsustati miinimumtasu kadumisel tõsta 9 krooni võrra sõidualustustasu. “Praegu on testiaeg, vaatame, mis kuu-kaks näitab ja vajadusel korrigeerime hindu,” lisas Nõulik.

Arvutus näitab, et ootetunni tasu arvestamata võidab muutustest klient, kes sõidab päeval I.R. taksoga alla kolmekilomeetrise vahemaa. Kui varem tulnuks tema arveks 21 krooni, aga tasuma pidi miinimumtasu 35 krooni, siis nüüd tuleb lõpparveks 33 krooni. Viiekilomeetrise sõidu puhul tuleb tal välja käia senise miinimumtasu asemel juba 45 krooni. Kümnekilomeetrine sõit tühjendab rahakotti senise 56 asemel 75 krooni.



Eesti Päevaleht

Uudiste arhiiv