Edaspidi tohib reklaamida vaid lennu- ja laevapiletite lõpphinda

23.08.2005
Tõenäoliselt ei lange inimesed tulevikus enam eksitava reklaami ohvriks ega jookse superodavaid pileteid hankima. Seda juhul, kui riigikogu kiidab heaks teenuse hinna avaldamise uued reeglid, kirjutab Eesti Päevaleht.

Majandusministeeriumis valminud tarbijakaitseseaduse muutmise eelnõu kohustab firmasid jagama klientidele võimalikult täpset infot teenuse hinna kohta. Senisest karmima seadusesätte kohaselt peavad «tarbijatele avaldatavad teenuste hinnad või tariifid sisaldama kindlasti käibemaksu, samuti muid makse ja tasusid, mille eest tuleb tasuda.»

Otseselt puudutab see parandus lennu-ja laevakompaniisid ning turismibüroosid, kellel on keelatud reklaamida lennu-ja laevapileteid ilma lennujaama-ja sadamatasudeta.

Lennujaamatasud tõstavad lennupileti hinda keskmiselt 20-30 protsendi võrra, sageli veelgi enam. Selgete mängureeglite puudumisel korraldas Estonian Air läinud aasta jõulude eel kampaania, lubades inimesi ühe euro eest Berliini lennutada.

Tegelikkusest märksa odavamaid pileteid on välja reklaaminud ka EasyJet. Hetkel sisaldavad Tallinn–Londoni edasi-tagasi piletid 687 krooni eest ka lennujaamatasu.

Amsterdami ja Kiievisse lendamise eest tuleb lennujaamadele lisaks maksta vastavalt 797 krooni ja 649 krooni.

Tarbijakaitseamet kutsus juba aasta alul kõiki Tallinna lennujaama kasutavaid firmasid ning ka turismifirmade liitu üles reklaamima vaid reiside lõpphindasid.

Uudiste arhiiv