Tallink saab Paldiski laevaliinile konkurendi

25.08.2005
Tallink saab lähinädalatel Paldiski ja Rootsi vahelisele kaubaliinile konkurendi, nii Kappelskäri kui ka Västerviki hakkab kaubalaevaga reise tegema Baltic Skandinavian Lines.

Laevaliini sõidugraafik on praegu paigas, kuid ettevõtte tegevjuhi Margo Heinla sõnul ei ole esimese reisi päev veel selge.

«Ootame laeva remondist tagasi, kuid seni on mitu tähtaega juba möödunud ning seepärast ei taha konkreetset päeva veel öelda,» rääkis ta.

Algselt lootis firma liini käivitada juba juunis, kuid siis ütles Heinla BNSile, et viivituse tingisid tehnilised probleemid. Graafiku järgi hakkab liin esialgu Kappelskäri sõitma esmaspäeval, neljapäeval ja reedel ning teisipäeval ja laupäeval Västerviki. Iga päev tehakse üks edasi-tagasi reis ning ülesõidu pikkus on sõltuvalt sihtkohast 10 kuni 15 tundi.

Tulevikus ei taha firma piirduda siiski ühe laeva ja kahe sihtkohaga, vaid eesmärgiks on ka teiste liinide käivitamine. Heinla sõnul on ideid omanikel mitmeid, kuid enne kui need ka reaalselt ellu pole viidud, ei tahtnud ta neist rääkida.

Remondist oodatav ro-ro-tüüpi parvlaev on 118 meetrit pikk ja 20,4 meetrit lai, peale võtab ta 44 veoautot. Investeeringu suurusjärk ulatub kümnetesse miljonitesse kroonidesse.

Tallinki finantsdirektori Janek Stalmeistri sõnul nemad uue konkurendi tulekut ei pelga ning oma plaanides mingeid muudatusi ei tee. «Kas liinil on ruumi veel kolmanda laeva jaoks, tuleb küsida neilt,» rääkis ta.

Tallink sõidab Paldiski ja Kappelskäri vahel praegu Vana Tallinna ja Regal Stariga. Neist esimene suudab pardale võtta ka kuni 800 reisijat ning Stalmeistri sõnul on sellele ka inimesi jagunud.

Kui Tallinna-Stockholmi liinil on rohkem pööratud tähelepanu aktiivsele tegevusele ja meelelahutusele, siis Vana Tallinn teeb eelkõige liinireise, mis kestavad kümmekond tundi. Oma praeguste veomahtude ja majandustulemustega on Tallink kaubaliinidel rahul, kuigi Stalmeistri kinnitusel on sealgi omad tippajad ning mõõnaperioodid, mil kaupa vähem.

«Kui kesksuvel on ikka puhkuste ajad, siis on ka kaupa vähem,» rääkis ta.

Peamine osa veetavast kaubast tuleb lepingulistelt partneritelt, kuid tehakse ka nii-öelda letimüüki.

Paldiski Kappelskäri liinil ei ole varem keegi Tallinkiga konkureerinud, küll aga paari aasta eest Tallinna-Västerviki liini V-V Line. Firma tuli liinile pärast seda, kui Tallink võttis üle kunagise Estline’i laevaliinid ja paljud transpordifirmad polnud rahul senisest kõrgemate hindadega.

Postimees

Uudiste arhiiv