Balti jaama juurde ehitati valgusfoorid ja ülekäigurada

31.10.2005
Trolli pealt tulijatele jääb uus ülekäigurada kaugeks ja ebamugavaks.

Aastakümneid foorita ja tunnelülekäiguga toiminud Toompuiestee lõik Balti jaama juures sai sel nädalal fooriga ülekäiguraja, lisaks paigaldati foorid Nunne tänava ristmikule.

Kuigi ülekäiguraja eesmärk peaks olema vähendada suvaliselt teed ületavate jalakäijate arvu ja parandada liikluskorraldust, tormasid eile lõpp-peatusesse saabunud trolli pealt maha tulnud jalakäijad ikkagi trolli tagant üle ristmiku, ignoreerides mõnikümmend meetrit eemale rajatud ülekäigurada. Nii paistsid hommikupoole talitavat paljud reisijad, kelle liikumissuund oli Balti jaama ja turu poole, mitte vastrajatud Shnelli hotelli poole, mille serva ülekäigurada rajati.

Pärastlõunal oli trollipeatus jalakäijate ülekäigurajale suunamiseks tõstetud Balti jaamast pisut eemale, bussitasku algusesse.

Tallinna liiklusteenistuse direktori Mati Songisepa sõnul leidub alati neid, kes vales kohas teed ületavad. ”See tähendab, et liiklus pole veel nii tihe, et jalakäijad foori juurde suunata. Aga jalakäijatel on nüüd kaks võimalust – teisele poole teed saab endiselt ka tunneli kaudu,” ütles Songisepp.

Ülekäiku nihutada tema sõnul ei saanud, sest siis jääksid ette hotelli parklasse juurdesõidud. ”Alati võiks kuidagi teisiti teha, aga ma arvan, et see sobitub seal üldisesse liikluskorda,” lausus Songisepp.

Tunnel jääb alles

Bussiparkla väljasõidu ning Nunne tänava – Toompuiestee ristmikule rajatud fooriristmik suurendab Songisepa sõnul oluliselt liiklusohutust. Kaalumisel oli ka sinna jalakäijate ülekäik rajada, kuid liiklusteenistus loobus sellest. ”Tunnel on ju olemas ja ülekäigu korral ei saaks Nunne tänavalt tulevad autod vasakpööret teha, vaid tulnuks otse läbi bussiparkla suunata,” ütles Songisepp.

Uus lahendus lubab nii parklast kui ka Nunne tänavalt fooride toel igale poole ohutult pöörata.

”Siin on Balti jaam ja see on üks Tallinna väravatest. Samuti on tegu ühega vähestest vanalinna sisse- ja väljapääsudest,” rõhutas Songisepp fooride paigaldamise tähtsust.

Küsimusele, millal praegu kollast tuld vilgutavad foorid tööle hakkavad, jäi Songisepp vastuse võlgu.

Uus foor Paldiski maanteel

•• Eile avati Paldiski maanteel Mustjõe peatuse juures uus foor, mistõttu saavad autojuhid seal peatselt ka päeval 70 km/h sõita.
•• ”Tahame ära võtta 70 km märgi alt kirjatabelid, mis lubasid seal vaid öösel 70-ga sõita. Seadustame olukorra, mida juhid niikuinii teevad,” ütles linna liiklusteenistuse direktor Mati Songisepp.
•• Songisepa sõnul võib kiirust tõsta sellepärast, et foor parandab oluliselt liiklusohutust ning ühtlasi kadus ka viimane foorita ülekäigurada Paldiski maanteel.
•• Iga fooriobjekt on Songisepa sõnul väga vajalik, foore ootavaid ristmikke on järjekorras 40.
•• Jalakäijate foor kahe 2+2 sõidurajaga teel maksab 500–800 tuhat krooni. Kui foorid tuleb ka rohelisse lainesse ühendada, võib hind ulatuda miljoni-poolteiseni.
•• Üks oodatumaid fooriristmikke ehitatakse välja bussijaama juurde Juhkentali ja Odra tänava ristmikule. Keerukuse tõttu maksab see umbes 3 miljonit krooni.



Eesti Päevaleht


Uudiste arhiiv