Tallink puhus Riia reisisadamale elu sisse

10.04.2006
Riia kesklinnas kerkis kolmapäeva õhtul jõe kohale ilutulestik: Läänemere juhtiv laevandusettevõte AS Tallink Grupp avas Stockholmi liini. Ühtegi teise Euroopa linna Riia reisisadamast sõita ei saa.

Pärnakate jaoks pole suurt vahet, kas minna Stockholmi Tallinna või Riia kaudu. Uue liini avamise puhul on aprillis Riia-Stockholmi liini piletid poole odavamad, kõige soodsamalt võib edasi-tagasi reisijapileti koos kajutiga saada 11 lati (247 krooni) eest. “Hiljem on hind enam-vähem sama mis Tallinnas,” lausus Tallink Grupi müügi- ja turundusdirektor Peter Roose.

Esialgu ülepäeva

Esialgu sõidab laev Riiast Stockholmi ülepäeva. M/S Fantaasia alustab Riia sadamast sõitu kell 17 ja jõuab Stockholmi järgmise päeva hommikul kell 9.30. Tagasi Riiga väljub laev sama päeva õhtul kell 17 ja jõuab Riiga järgneva päeva hommikul kell 10.

Info sõiduaegade ja hindade kohta leiab internetist aadressilt www.tallink.lv.

Reisisadama leidmiseks ei pea väga palju vaeva nägema. Enamik teest otse, veidi enne jõge vahetage see Kalpaka tänavasse pöörates parempoolse paralleeltänava vastu ning enne sillale sõitmist pöörake taas paremale. Reisisadam asub jõega paralleelse tänava ääres, linna kõige suuremast sillast (kus teisel pool jõge kõrgub Hansapanga hoone) mõnisada meetrit paremal.

Stockholmi vahet sõitvast mootorlaevast Fantaasia saavad kõige parema ettekujutuse need, kes on sama laevaga Peterburis käinud või sõitnud Viking Line’i Rosellaga Helsingisse. Rosella on Fantaasia sõsarlaev, tehtud sama projekti järgi samas tehases aasta hiljem.

1979. aastal ehitatud ning 1998. ja 2004. aastal renoveeritud Fantaasia mahutab 1500 reisijat ning 800 liinimeetrit autosid ja cargo’t. Laev on 136 meetrit pikk ja 24,2 meetrit lai, reisijate päralt on 307 kajutit.

Tallink on laeva kajuteid mitmel korral ümber ehitanud, muutes kahekorruseliste naridega kajuteid kaasaegsemaks ja võites kajutipinda tehniliste ruumide arvelt juurde. Ajakirjanikele näidati ruume, mis annavad igati väiksema hotellitoa mõõdu välja. Kõige odavamalt saab siiski nari nelja inimese kajutis.

Kajutites suitsu teha ei tohi. Igas kajutis on tuletõrjealarm ja sillast tullakse kontrollima, kui see märku annab. Punaste ampullidega sprinklersüsteemist vihma tekitamiseks on siiski kindlat temperatuuri vaja.

Süüa saab Rootsi lauas, à la carte restoranis, Vene restoranis Kalinka ja kohvikus. Laevapoodides pakutakse paar tuhat nimetust kaupa.

Lätlased on umbusklikud

Pressikonverentsil olid Läti ajakirjanikud eestlaste turuletuleku suhtes umbusklikud. Kas laeval peale alkoholi muud ka müüakse? Milleks tunde merel loksuda, kui sama raha eest saaks kohaliku lennufirma abil Riiast Stockholmi kõigest tunniga?

Läti firma, millega lõunanaabrid varem Riiast Stockholmi sõitsid, lõpetas pankrotiga. Eestlased selles ohumärki ei näe, sest üks asi on võimalikult odavamalt vedada, teine ostmis- ja lõõgastumisvõimalusi pakkuda.

Tallink näeb liini võimalike kasutajatena nii Stockholmi reisivaid lätlasi kui Riiat külastavaid rootslasi. Aprillikuuks on Riia liinil broneeritud juba 11 000 piletit. “Nagu öö ja päev,” võrdles Tallinki juht Enn Pant Riia ja Peterburi liini avamist.

Tallinki tulekuga saab elu sisse ka Riia kesklinnas asuv reisisadam, kust ühtegi teist laeva mõnda Euroopa linna ei välju. Läti seimi liige, endine transpordiminister Ainars Slesers pidas Tallinki tulekut ääretult oluliseks, rahva arvamus on aga teistsugune.

“Ega see meelsus ole siin kõige sõbralikum. Lugege Delfist, mis eestlaste kohta arvatakse,” ütles Pant.

Teine laev võib juurde tulla

Kui liinil hästi läheb, pannakse maist Stockholmi vahet sõitma ka teine laev. Tõenäoliselt Regina Baltica, mis praegu sõidab Tallinna ja Stockholmi vahet.

Regina Baltica võetakse Tallinna-Stockholmi liinilt ära igal juhul. Tallink saab aprilli lõpus kätte uue laeva Galaxy ja seni Helsingi vahet sõitnud Romantika saadetakse Rootsi liinile.

Peale Galaxy on Tallinkil kavas avada Soome-Eesti-Saksamaa liin. “Rohkem praegu ei jõua, sest inimvõimetel on ka piirid,” sõnas Pant. Kui leeveneb Eesti ja Venemaa vaheline viisarežiim, tahab laevafirma taas hakata sõitma Peterburi.

Tallinki suuromaniku AS Infortari juht ja firma suurosanik Ain Hanschmidt oli liini avamispeol väga ülemeelikus tujus. Hanschmidt ütles, et Infortar tahab Riiga kindlasti ka hotelle ehitada, aga millal see teoks võiks saada, ta ei ennustanud.

Vaatamata positiivsetele uudistele, püsib Tallinki aktsiahind rohkem kui 11 krooni allpool börsile tuleku hinda.

“Leian, et see aktsiahind on vale. Potentsiaalilt on Tallink palju tugevam,” lausus Pant.

http://www.parnupostimees.ee/100406/esileht/artiklid/10063684.php

Uudiste arhiiv