Telefoninumbrite liikuvus algas edukalt

14.01.2004
Eile ja üleeile kasutasid esimesed kliendid võimalust vahetada lauatelefoni operaatorit ja jätta uue firmaga liitudes alles oma senine number. Kui seda aga valesti teha, võib oma numbrist ilma jääda.
Üheks peamiseks veaks on see, et kliendid lõpetavad oma praeguse operaatori ehk enamjaolt Elioni juures telefonilepingu ära ja alles siis lähevad teise firmasse liituma. Sel juhul ei ole uuel operaatoril mingit võimalust kliendi senist numbrit talle jätta.
«Esimese asjana peab klient minema uue firma, näiteks meie juurde ja valima välja paketi, millega liituda tahab,» ütles Unineti telefoniteenuste juht Ardi Aolaid. «Pärast seda tuleb eelmise operaatori juures leping ära lõpetada, aga just nii, et see lõppeks kolimise hetkest, mitte varem, sest kui ta lõpetab näiteks kolm päeva varem, siis ta ei saa oma numbrit enam kätte.»
Teiseks tasub meeles pidada, et liituda saab ainult nende operaatoritega, kellel on oma võrk. Samuti kõneteenust pakkuv Tele2 nende hulka ei kuulu, oma võrk on näiteks Uninetil ja Via Telil.
Tele2 kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov ütles, et firma plaanide hulka ei kuulu oma võrgu väljaehitamine ja lähiajal see kõne alla ei tule.
Kui uues firmas on leping sõlmitud ja vanas lõpetatud, läheb päev-paar aega ning siis tõstavad montöörid kliendi ühe operaatori võrgust teise. Sidekatkestus võib kesta 15 minutit, kuid Aolaiu sõnul on see praktikas lühem.
Eileõhtuse seisuga oli numbrit vahetanud kuus klienti, üks neist oli Tallinna firma Finance Management.
«Uninet on odavam, hoiame interneti ja telefoni pealt kokku umbes 30% kuus,» ütles firma juht Anti Kesamaa. «Nad pakkusid juba sügisel, aga venitasime üleminekuga aastavahetuseni, et oma vana number säilitada.»
Üks olulisemaid põhjuseid peale kokkuhoiu oli Kesamaa sõnul aga see, et Finance Management kasutab palju internetti ning ka kliendid kasutavad nende serverites töötavaid programme. Elioni klienditeenindus ei olnud tema sõnul aga piisavalt vastutulelik.
Aolaiu sõnul on Uninetil kümneid kliente sadade numbritega järjekorras ootamas, keda firma pole jõudnud veel oma võrku ümber lülitada. Ta lisas, et peale väiksemate klientide on Uninetiga liitumas ka suuri ärikliente, kellel on palju numbreid.
«Suurte äriklientide segmendis on Elion tõenäoliselt valusalt kliente kaotanud,» lausus Aolaid. «Aga iga konkurentsi teravnemine tähendab seda, et ka Elion muutub järjest kliendisõbralikumaks ja paindlikumaks.»
Elioni meediasuhete juht Ain Parmas ütles, et konkurentsi nad ei karda, sest Elionil on üle-eestiline võrk. Konkurent Uninet pakub telefonivõrku klientidele ainult Tallinnas ja suurklientidele Eesti suuremates linnades.
«On kurb, kui klient ära läheb, aga samas me ei tähtsusta seda üle,» lausus Parmas. «Loomulikult tuleb klientide nimel võidelda. Samas on märgata ka teistpidi liikumisi, et inimesed uurivad võimalusi meie võrku tagasi tulla. Ei ole nii, et kõik tormavad ummisjalu teistesse võrkudesse, ärikliendid on konservatiivsed.»


Postimees

Uudiste arhiiv