Uus linnapilet peab turiste kauemaks Tallinna meelitama

06.06.2006
Elektrooniline kaart pakub ligi 100 tasuta sissepääsuvõimalust ja soodustust.

Üheksa aastat tagasi loodud soodustusi andev linnapilet turistidele ehk Tallinn Card on alates aprilli algusest müügil elektroonilisena.
Linnakülalised ei pea enam muuseumides-ekskursioonidel ette näitama paberpiletit, mille peab käsitsi registreerima, vaid võivad magnetkaardi lihtsalt kaardilugejast läbi tõmmata.
Tallinna ettevõtlusameti projektijuht Annika Prangli ütles, et paigaldatud on 45 kaardilugejat, mis asuvad peamiselt muuseumides ja teistes kohtades, mida palju külastatakse ja kus turistide täpse arvu määramine on administratiivselt oluline. Muutus viidi läbi, et teha külastajate, bussijuhtide ja giidide elu lihtsamaks.

Mugavam kasutada
“See on välisturismi turundusvahend,” ütles Prangli. Seetõttu pidas ta elektroonilise kaardi kasutamismugavust ja kenamat väljanägemist samuti oluliseks.
“Me muutsime ka kujundust ja tunnuslauset,” ütles Prangli. Varasema “Tallinn Card – Key to the Medieval Capital” (“Võti keskaegsesse pealinna”) asemel on nüüd kasutusel “One Card for Everything” (“Üks kaart kõige jaoks”). Kaardi projektijuhi sõnul aitab uus tunnuslause kaasa ka linna üldise turismialase eesmärgi täitmisele, pikendades turistide Tallinnas veedetud aega. “Me ei taha, et nad oleks siin vaid ühe päeva ja ainult vanalinnas, tahame, et nad käiksid ka mujal,” selgitas Prangli. Linna turismispetsialistid soovivad külastajaid suunata näiteks Kadriorgu, Piritale ja Kosemetsa.
Sarnaseid kaarte müüakse ligi 50 Euroopa turismilinnas. “Enne elektroonilise kaardi tegemist uurisime, mida teistes linnades tehtud on,” ütles Tallinn Cardi projektijuht. Eeskuju võeti näiteks Göteborgist. Võrreldes teiste linnade kaartidega on Tallinn Card Prangli sõnul keskmise kvaliteediga. “Loomulikult ei saa me end võrrelda Londoni või Barcelonaga, aga oleme kuldsel keskteel,” on tema hinnang.
Tallinn Card on “kõik ühes” linnapilet, millega saab näiteks tasuta sissepääsu 40 muuseumi ja vaatamisväärsusse, tasuta linnatranspordi ja -ekskursioone ning soodustusi ärides. Eelmisel aastal müüdi 16 651 Tallinn Cardi kogutuluga 3,87 miljonit krooni. Kõike rohkem ostjaid oli Saksamaalt, Inglismaalt ja Soomest.

http://www.epl.ee/artikkel_322768.html

Uudiste arhiiv