Tallinna-Riia kiirrong takerdub Eesti raudteel
Kuigi Läti Raudtee on teatanud kavatsusest panna lähiaastatel Riia ja Valga vahel käima kiirrong, jääb kiire raudteeühendus kahe pealinna vahel ilmselt unistuseks Eesti raudtee nigela seisukorra tõttu.
Kümme aastat tagasi logistas Tallinnast Riiga ja sealt edasi kuni Leedu-Poola piirini Balti Ekspressiks kutsutud legendaarne rongikoosseis.
1997. aasta septembris otsustati aastaga miljon dollarit kahjumit toonud ja aeglane Balti Ekspress kinni panna ja sellest ajast on raudtee otseühendus lõunasse eestlastele suletud.
Pikk sõiduaeg
Eelmisel nädalal Läti suursaadiku Rihards Mucinsiga kohtunud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar kinnitas huvi taastada Tallinna-Riia reisirongiühendus.
Selleks annab tema sõnul lootust Läti Raudtee reisijateveoga tegeleva tütarfirma Pasažieru Vilciens idee avada lähiaastatel Riia-Valga kiirliin. Rongi lõpp-peatus on kavandatud Eesti pinnale Valga jaama, kust Riiast tulija saaks ümber istuda Tallinna kiirrongile.
Plaani nõrgim külg on Savisaare hinnangul Eesti Raudteele kuuluva teedevõrgu kehv seisukord, eelkõige Tartu ja Valga vahelisel lõigul, kus rongid ei saa sõita kiiremini kui 40 kilomeetrit tunnis.
See venitab sõiduaja Tallinna ja Riia vahel seitsme-kaheksa tunniseks, mis tähendab, et rongiühendus ei suuda konkureerida bussi- või autosõiduga. Buss viib praegu Tallinnast Riiga vähem kui viie tunniga.
Majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveeri sõnul lätlased alles uurivad Riia-Valga liini avamise võimalust. «Meie oleksime kindlasti huvitatud kiirest otseühendusest Tallinna-Riia vahel,» märkis ta. «Kui liitume Schengeniga, kaob Valgas ka piirikontroll ja see lühendab sõiduaega.»
Laineveeru sõnul sõltub kiirrongi tulek paljuski sellest, kas Eesti Raudtee korrastab Tartu-Valga raudteelõigu, sest aeglasel rongil poleks mõtet.
Eesti Raudtee pressiesindaja Priit Koffi sõnul aga takistab Eesti riik madalate kasutustasude poliitikaga raudteeomanikul vajalikke investeeringuid teha.
Koffi sõnul on Eesti Raudtee esitanud majandusministeeriumile mitu taotlust, et kaasata Valga-Tartu-Tallinna rahvusvahelise rongiliikluse arendamiseks ka ELi raha, kuid ministeerium ei ole seda riikliku transpordi arengukavasse pannud.
«Riik ja Eesti Raudtee peavad tegema rohkem koostööd ja lõpetama selle jutu, et eraomanduses raudteele euroraha ei saa,» osutas Koff.
Edelaraudtee ei toeta
Edelaraudtee direktori Kalvi Pukka sõnul on raudtee seisukord ainult üks probleem suurest küsimuste kompleksist. «Kiirrongile tuleks soetada ka täiesti uus veerem, mis sobiks sellele liinile,» tõi ta näiteks.
Pukka sõnul ei hakka Edelaraudtee praegu sellist investeeringut tegema, kui pole näha, kust see raha peaks tagasi tulema.
Majandusministeeriumi teatel on Eesti-Läti raudteeühenduse teemat kavas arutada septembris Baltimaade transpordiministrite kohtumisel Vilniuses.
http://www.postimees.ee/010806/esileht/siseuudised/211343.php
Kümme aastat tagasi logistas Tallinnast Riiga ja sealt edasi kuni Leedu-Poola piirini Balti Ekspressiks kutsutud legendaarne rongikoosseis.
1997. aasta septembris otsustati aastaga miljon dollarit kahjumit toonud ja aeglane Balti Ekspress kinni panna ja sellest ajast on raudtee otseühendus lõunasse eestlastele suletud.
Pikk sõiduaeg
Eelmisel nädalal Läti suursaadiku Rihards Mucinsiga kohtunud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar kinnitas huvi taastada Tallinna-Riia reisirongiühendus.
Selleks annab tema sõnul lootust Läti Raudtee reisijateveoga tegeleva tütarfirma Pasažieru Vilciens idee avada lähiaastatel Riia-Valga kiirliin. Rongi lõpp-peatus on kavandatud Eesti pinnale Valga jaama, kust Riiast tulija saaks ümber istuda Tallinna kiirrongile.
Plaani nõrgim külg on Savisaare hinnangul Eesti Raudteele kuuluva teedevõrgu kehv seisukord, eelkõige Tartu ja Valga vahelisel lõigul, kus rongid ei saa sõita kiiremini kui 40 kilomeetrit tunnis.
See venitab sõiduaja Tallinna ja Riia vahel seitsme-kaheksa tunniseks, mis tähendab, et rongiühendus ei suuda konkureerida bussi- või autosõiduga. Buss viib praegu Tallinnast Riiga vähem kui viie tunniga.
Majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveeri sõnul lätlased alles uurivad Riia-Valga liini avamise võimalust. «Meie oleksime kindlasti huvitatud kiirest otseühendusest Tallinna-Riia vahel,» märkis ta. «Kui liitume Schengeniga, kaob Valgas ka piirikontroll ja see lühendab sõiduaega.»
Laineveeru sõnul sõltub kiirrongi tulek paljuski sellest, kas Eesti Raudtee korrastab Tartu-Valga raudteelõigu, sest aeglasel rongil poleks mõtet.
Eesti Raudtee pressiesindaja Priit Koffi sõnul aga takistab Eesti riik madalate kasutustasude poliitikaga raudteeomanikul vajalikke investeeringuid teha.
Koffi sõnul on Eesti Raudtee esitanud majandusministeeriumile mitu taotlust, et kaasata Valga-Tartu-Tallinna rahvusvahelise rongiliikluse arendamiseks ka ELi raha, kuid ministeerium ei ole seda riikliku transpordi arengukavasse pannud.
«Riik ja Eesti Raudtee peavad tegema rohkem koostööd ja lõpetama selle jutu, et eraomanduses raudteele euroraha ei saa,» osutas Koff.
Edelaraudtee ei toeta
Edelaraudtee direktori Kalvi Pukka sõnul on raudtee seisukord ainult üks probleem suurest küsimuste kompleksist. «Kiirrongile tuleks soetada ka täiesti uus veerem, mis sobiks sellele liinile,» tõi ta näiteks.
Pukka sõnul ei hakka Edelaraudtee praegu sellist investeeringut tegema, kui pole näha, kust see raha peaks tagasi tulema.
Majandusministeeriumi teatel on Eesti-Läti raudteeühenduse teemat kavas arutada septembris Baltimaade transpordiministrite kohtumisel Vilniuses.
http://www.postimees.ee/010806/esileht/siseuudised/211343.php
Uudiste arhiiv
Aurupäevad24.07.2019
PS Troika kontsert Viitna Kõrtsis!30.04.2018
Ansambel Respekt Viitna Kõrtsis!28.02.2018
Kalju-lava suvekontserdid 201819.02.2018
Padise metsades avatud suusarajad19.02.2018
Jõuluvana rong10.11.2017
Kommentaarid
555uHZ6SZOw (20.04.2024)
555WA1Vz3Zj (20.04.2024)
555TcbvSWKy (20.04.2024)