Jaapani firmad plaanivad otselende Tallinna

10.03.2004
Järgmisel nädalal tuleb Tallinna kõrgetasemeline Jaapani ärimeeste delegatsioon. Kohal on teiste hulgas ka Jaapani turismifirmade ning lennukompaniide Japan Airlines (JAL) ja All Nippon Airways (ANA) tippjuhtkonna esindajad, kes on avaldanud huvi lendude alustamiseks Tokyo ja Tallinna vahel.

Eestis veab ettevõtmist Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS). Lennufirmad on algselt EAS-i välja pakutud ideed pidanud huvitavaks ning kaalumisväärseks. “Lukku pole veel midagi löödud, kuid ainuüksi fakt, et nende firmade esindajad järgmisel nädalal siia tulevad, on suur asi,” ütles EAS-i kommunikatsioonijuht Edith Kiilmaa.


EAS on Jaapani turismifirmadega juba pikemat aega dialoogi pidanud, esimest korda kohtuti 2001. aastal.
EAS-i poolt suhtleb ANA ja JAL-i esindajatega vanemnõunik välisinvesteeringute alal Jaanus Viirg. “Jaapani äritavad erinevad suuresti Euroopa omadest: enne tulekut uuritakse kõike ülimalt põhjalikult ja sa pead saama nende personaalseks sõbraks. Pärast seda faasi loevad peamiselt suhted, mitte niivõrd hind,” ütles ta.


EAS on Jaapani lennufirmadele pakkunud ka Tallinna Põhja-Euroopa kõnekeskuse loomise võimalust, täna sõlmitakse broneeringud Londonis. Eestisse firma tugikeskuse loomist soodustaks EAS-i hinnangul ka see, et siinsetes ülikoolides õpetatakse jaapani keelt, lisaks on Hiltoni kõnekeskus siin positiivse eeskujuna olemas.


Möödunud aastal külastas Eestit 10 000 Jaapani turisti, sel aastal oodatakse selle arvu kahekordistumist peamiselt konverentsiturismi ja mitme päeva turistide arvel. Praegu lendab Helsingi ja Tokyo vahel Finnair ning Kopenhaageni ja Tokyo vahel SAS.

Tallinna Lennujaama turundusdirektori Eduard Tüüri sõnul saavad Tallinnas maanduda igasugused lennukid, välja arvatud ülehelikiirusel sõitvad. Tokyost saabuva lennuki maandamine Tallinnas pole tema sõnul probleem.

“Me ise oleme unistanud sellest, et Jaapani lennufirmad hakkaksid Helsingi asemel Tallinna lendama, siis kruiisilaevad mitte ei tooks Jaapani turiste Helsingist siia, vaid viiks neid Helsingisse,” ütles Tüür. 10 000 turisti pärast ei ole tema sõnul siiski mõtet regulaarlende alustada, 100-kohaline lennuk peab olema vähemalt 70-protsendilise täitumusega.

EAS-i hinnangul võiks lendudega Tallinna ja Tokyo vahel kõige varem alustada 2005. aastal.

Vähemalt korra aastas Jaapanisse tuttavatele külla lendava Pille-Riini (31) hinnangul on JAL-i ja ANA plaanid igati tervitatavad, peaasi et nad suudaksid Finnairi ja SAS-iga võrreldes konkurentsivõimelisi hindu pakkuda.

Pille-Riin on JAL-iga lennanud Jaapani siseliinil. "Jaapanlaste täpsus, see, kui ajaliselt täpselt inimesi lennukile lastakse ja ülim viisakus – sellega teevad nad eurooplastele küll silmad ette," ütles ta. Kui Jaapani kompanii lennukis suitsetad WC-s või tahad liiga suurt pagasit lennukisse võtta, räägitakse Pille-Riini sõnul väga viisakalt, samas kui mõnes Euroopa lennufirmas võib stjuardess vihastuda. Jaapanlaste probleem on tema sõnul halb inglise keele oskus.

Pille-Riini sõnul pakutakse Aasia firmade lennukites Euroopa konkurentidega võrreldes suuremat toiduvalikut, iga tavaklassi reisija saab reeglina vaadata eraldi televiisorit. EPL

EPL

Uudiste arhiiv