Eestlased ootavad odavalt reisilt liiga palju

22.04.2009
Turismifirmade liidu asepresidendi Anne Samliku sõnul ei taha eestimaalased reisi eest soojale maale maksta rohkem kui 3000 krooni, kuid selle pisku eest ootavad nad ikka viietärnihotelli ja laitmatut teenindust.

«Reisi eest tahetakse maksta hästi vähe, aga saada tahetakse väga-väga palju. Eriti on see tulnud välja sellistest sihtkohtadest, kuhu on võimalik viimase hetke reis soetada 3000 krooni eest, et siis selle 3000 krooni eest ilmselt soovitakse merevaatega suurt sviidituba liivaranna kaldal, täisteenindust ja mida iganes unistused juurde,» rääkis Samlik eile reisijate õigusi käsitlenud toimunud pressikonverentsil.

Samliku sõnul on see konkreetne näide, et inimesed hindavad sihtkohta üle ja viimasel ajal pole ka harvad sellised kurtmised, et sadas vihma ning liivarand ei olnud piisavalt kollane.

«Inimesed ei vaevu isegi nii palju, et teha selgeks, kuhu ta tegelikult läheb, et mis on see sihtkoht, mille eest raha välja käiakse,» oli Samlik kriitiline.

Teise probleemina tõi ta välja loteriimajutuse, mis võimaldab inimestel samuti reisi pealt säästa, kuid põhjustab hiljem nurinat. «Võib juhtuda tõesti, et te saate nelja-, viietärnihotelli, kuid tavaliselt me saame kahe-, kolmetärnihotelli. See lihtsalt on nõnda.»

Kõige kurvema olukorrana, mis võib loteriimajutusega kaasneda, tõi Samlik välja sõpruskonnana reisivad perekonnad, kellest üks saab kõrgema taseme hotelli ja teine madalama taseme hotelli, samas on nad maksnud sama palju. «Kui ikkagi klient on ostnud selle loteriimajutuse, siis ta saabki hotelli teada koha peal ja tal ei olegi mitte midagi seal kaevata ega kurta,» lausus Samlik.

Kolmandaks on eestimaalaste ootused liiga kõrgeks kruvinud siinsed hotellid.

«Meie hotellid on väga hea tasemega. Kui me läheme soojale maale, alustades juba peale Itaaliast, Hispaaniast, siis hea hotelli eest tuleb maksta märksa rohkem kui Tallinnas hea hotelli eest.»

«Täpselt seesama kehtib hommikusöökide kohta. Kui me maksame viietärnitaseme eest, siis me saame ka viietärniteeninduse, kui me maksame kahetärnihotelli teeninduse eest, siis me selle ka saame ja mitte sellise nagu Eestis on, vaid natukene viletsama,» teadis Samlik.

Eelnevat arvesse võttes rõhutas Samlik, et kvaliteedi eest tuleb ikka maksta ja kui inimene valib odavama pakkumise, siis tuleb enne reisi endale selgeks teha, kuhu minnakse ja mis seal ees ootab.

http://www.tarbija24.ee/?id=110106

Uudiste arhiiv