Kopter kadus teel Antslasse

13.05.2004
Lõuna-Eestis jäi üleeile õhtul kadunuks eraisikule kuulunud Robinson 44 tüüpi helikopter, mille kadumisele reageeris Lennuliiklusteeninduse AS aga tosin tundi nõutavast hiljem.

Kopter kuulus aktiivsele harrastuspiloodile Peedu Ventselile, kes oli ka kadumishetkel ainsana kopteris teekonnal Tallinnast Antslasse. Viimane märk kopterist tuli radaripildi abil Võrtsjärve äärest Kurekülast, kuid mingit hädasignaali keskusesse ei saabunud.

Eile õhtuks polnud kopterit leitud ja otsingud jätkusid Kureküla, Võrtsjärve lõunatipu ja Vaabina vahelises kolmnurgas, tihenedes aja jooksul üha enam Vaabina suunal, mis asub Antsla lähistel.

Lennuliiklusteeninduse AS teatas piirivalvele kopteri kaotsiminekust hommikul kell 10.04, kes seejärel otsinguid alustas. Samas nõuavad lennureeglid, et kui õhusõiduk on esitanud oma lennuplaani, siis peavad otsingud algama juba pool tundi pärast maandumisaja möödumist, kui vahepeal pole saavutatud kontakti.

Küsimusele, kas sellises tempos reageerimine kopteri kadumisele oli normaalne, vastas Lennuliiklusteeninduse AS juhatuse esimees Jaan Tamm eitavalt. “Pool tundi peale lennu- plaani lõppu peaks, jah, see toimuma,” kinnitas Tamm. “Need lennuplaani andmed, mis meil siin on, on veel üsna puudulikud.”

Miks reageeriti nii hilja, ei osanud Tamm täpsemalt selgitada. “Seda on selles mõttes raske seletada, on nii-öelda kontrollimata õhuruumi lennud, kus lennatakse lennuplaani järgi ja kus pole pidevat jälgimist.”

Kopterit rentis lennukoolitusega tegelev AS Pakker Avio, mille juhataja Kalju Albert nimetas Robinsone üsna vastupidavaiks ja töökindlaiks õhusõidukeiks. Pakker Avio kopterid olid otsinguisse kaasatud ka eile, samamoodi aitab kaitse-väele kuuluv Robinson-tüüpi kopter. Otsinguid koordineerib piirivalve, kes saatis otsingutepiirkonda Mi-8 tüüpi suurema kopteri ja hiljem lennuki.

Eesti erakopteriga juhtus viimati õnnetus 2000. aastal Lätis, mil kopterimootor seiskus, kuid kõik kabiinis olnud jäid ellu. Aasta varem oli sama piloot, Bob Moggridge teinud juhtimisvea õhkutõusul maapinna lähedal, kui õhusõiduk äkitselt üle katuse paiskus. Mõlemal juhtumil sattusid õnnetusse Robinson-tüüpi helikopterite versioonid, mis on harrastuspilootide seas levinud.

Uudiste arhiiv