Balti jaama juurde tuleb hotell

27.05.2004
Seitsme-korruselisse kahetärnihotelli tuleb 140 numbrituba ligi 300 külalisele.

Esmaspäeval viis Edelaraudtee AS säästva arengu ja planeerimise ametisse (SAPA) ehitusloa taotluse – tahetakse rekonstrueerida Balti jaam ning ehitada sinna kõrvale seitsmekorruseline Vaksali hotell.

Hotell ehitatakse eraldi korpusena jaamahoone otsa, praeguse taksopeatuse ja parkla kohale. Hotell on jaamaga ühendatud tunneliga ning kolmandalt korruselt suubub jaamahoonesse Toompea-vaatega klaasgalerii. See lõpeb jaama ootesaali kohal, praeguse infotabloo juures avatud rõduga,” rääkis Edelaraudtee Halduse AS-i juhataja Neddy Kramer.

Seitsmekorruselisse kahetärnihotelli tuleb 140 numbrituba ligi 300 külalisele. “Lihtne ja mugav, mingit erilist luksust seal ei ole,” nentis Kramer. Praeguste plaanide kohaselt hakkab Edelraudtee ise hotelli pidama.
“Loodame SAPA-lt loa saada enne jaanipäeva, enne suuri suvepuhkusi. Ideaaljuhul võiks septembris hakata ehitama ning tänapäevane ehitustempo lubaks kavandatud tööd lõpetada vähem kui aasta pärast,” märkis Kramer. Tööde kogumaksumuseks hindas ta ligikaudu sada miljonit krooni.

Ümber tehakse ka praegune jaamahoone seestpoolt, see tuleb funktsionaalne ja peaks vastama reisijate ootustele. “Olulisi muudatusi ei tule, ei tule juurde pinda ja ei kergitata lage,” lubas Kramer.

Ootesaali serva, kus praegu on klaasist müügiputkad, tuleb bistroo. Köögi esimene etapp – Vaksali kulinaar – alustas juba tänavuse aasta alguses. Kahel korrusel on köök ja pagaritöökoda. “Köögi sisustusse on arvestatud juba ka rajatava bistroo nõudlus, juurde tuleb võtta ainult paar inimest, kogu tehnoloogiline park on juba olemas,” märkis Kramer.

Teisel korrusel taastatakse kunagine menurestoran, mille trepi ja ootesaali õhuruumi vahele tuleb kõrge lae alt langev veekardin.

Tagasi tuleb ka vaksali restoran.

Vaksalis vahetatakse välja kõik uksed-aknad, tehakse uus siseviimistlus, uuendatakse torustik ja valgustus. Väljast, Toompea poolt vaadates säilitab hoone oma väljanägemise. “Hoone funktsioon on olnud jaam ja ta jääbki jaamaks,” rõhutas Kramer.

Hoonesse tulevad kõik kaas-aegses jaamahoones vajalikud ruumid – pagasiruumid, ema-lapse toad, du‰iruumid, tualetid. Kõik, mis reisijale vajalik, hakkab asuma ühel tasapinnal.

Maa alla, kus vanasti olid tualetid ja pakihoidla, tulevad tehnilised ruumid ja Edelaraudtee töötajate olmeruumid.
Majaümbruse liikluskeemi muudetakse pisut, taksod hakkavad liikuma teisest suunast, nii pääsevad nad hotelli peaukse ette ja kundedele jääb alles vajalik hulk parkimiskohti. “Ehitamine teeb jaama töö teatud perioodil kindlasti ebamugavaks, tuleb panna ajutisi vaheseinu, liikumist ümber suunata. Üritame seda oma reisijatele võimalikult valutuks teha,” lubas Kramer.


EPL

Uudiste arhiiv