Londoni lennust jäi maha 16 reisijat

21.06.2004
Laupäeva varahommikul Londonisse startinud Estonian Airi lennukist jäid Tallinna lennujaama maha 16 soodsa, 2100kroonise pileti ostnud reisijat, kirjutab SL Õhtuleht.

Neist 12 olid ühte Narva spordimeeskonda kuuluvad teismelised koos treeneriga, ülejäänud soovisid Inglismaa pealinna reisida töö- või pereasjus.

Üks mahajäänuist, tallinlanna Natalja väidab, et oli lennujaamas 45 minutit enne väljalendu. Natalja süüdistab lennufirmat lohakas teeninduses, Estonian Airi esindaja sõnul ei jõudnud naine õigeks ajaks check-in'i.

Natalja sõnul olid järjekorrad väga pikad. «Olen palju reisinud, aga pole varem midagi sellist näinud. Seisime check-in'i leti järjekorras ja ootasime, et meid teenindataks.»

Natalja seisis spordipoiste taga ja vaatas ärevalt kella. «Siis ütles teenindaja äkki: andke andeks, rohkem lennuki peale ei saa - oleksite pidanud varem tulema. Selleks ajaks oli väljumiseni aega pool tundi.»

Siis otsis Natalja üles teise teenindaja ja küsis, mis edasi saab. Too soovitanud järjekorras edasi seista. Neiu nuriseb, et teenindajate korraldused ning selgitused ajasid ta segadusse. «Seisime keset lennujaama ja ootasime. Aga rohkem keegi meiega ei tegelnud,» rääkis Natalja.

Estonian Airi infojuhi Epp Alatalu sõnul väidavad mahajäänud, et olid lennujaamas õigel ajal kohal. Kuid check-in'i leti äärde ilmusid nad Alatalu väitel siiski alles 10 minutit enne väljalendu.

Alatalu sõnul läksid Narva lapsed kaheks kuuks Inglismaale suvevaheaega veetma ja neil olid kaasas suured kohvrid, mille check-in oleks võtnud tükk aega. «Kuid selleks hetkeks oli lennuki - pagasi ja reisijate - kaal juba kokku lepitud ja lennuk oli stardivalmis.»

Alatalu rõhutab, et kõige odavamate piletitega reisides on igal pool maailmas nii, et lennukist maha jäädes ei saa mingit kompensatsiooni. «Kui äriklassi reisija lennukile ei jõua, saab ta raha tagasi, aga odavate piletite puhul ei saa nime vahetada ega väljalennuaega muuta.»

Infojuhi sõnul hakkas lennufirmal varahommikul ärganud ja pika maa maha sõitnud lastest kahju ja neile otsustati erand teha. «Täpselt me ju ei tea, kelle süül nad õige leti äärde ei jõudnud. Võtame nad esmaspäevasele Londoni lennukile. Me ei määranud neile ka rohkem trahvi kui 1000 krooni kogu rühma peale - meil olid ju ka kulutused.»

Natalja aga pole Estonian Airi teenindusega siiski rahul ja väidab, et eelnimetatud erand ei laienenud temale ja veel kolmele reisijale. «Kui kord Inglismaal lennukile hiljaks jäin, ootas see mind viimase hetkeni, kuigi olin siis tõesti ise süüdi.» Kui vaja, lubab ta asja kohtuni viia.


Postimees

Uudiste arhiiv