Taksosid ootab teeninduse ja välimuse ühtlustamine

06.07.2004
Järgmisest aastast käivituv plaan võib ühtlustada ka taksode välimust.
“Kliendil oleks arusaadavam ja lihtsam orienteeruda, kui taksonduse pilt oleks igal pool ühesugune,” ütles taksojuhtide liidu juhatuse esimees Lembit Poolak. “Nii taksod kui ka teenindus peaksid olema soliidsed. Kuidas see linnapildis välja hakkab nägema, on kohalike omavalitsuste otsustada.”

Ühevärviliseks nagu New Yorgis või Londonis taksod siiski ei muutu. “Kuna paljud taksojuhid sõidavad oma isiklike autodega, poleks taksode ülevärvimisel mõtet. Küll aga tuleks kehtestada ühtsed turva- ja kvaliteedinõuded, et kõigil oleks näiteks turvapadjad või ABS pidurid. See oleks kindlasti kliendi huvides,” ütles Tartu linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse spetsialist Andrus Parol.

Ka taksojuht Valeri (64) meelest on ühtsete nõuete sisseseadmine mõistlik. “Kui turvavööd ja -padjad on olemas ning auto puhas ja korralik, tunneb klient ennast ka mugavamalt,” sõnas ta. “Ma olen seda küll ja küll näinud, et klient tuleb mõnest taksost jooksujalu välja, sest seal on suitsuhaisune ja kole.”

Esimene samm taksode välimuse ühtlustamise poole on juba astutud. Eelmisel aastal kaotas ühistranspordi seadusemuudatus taksode plafoonidelt firmasümbolid. Ehkki kindlaksmääratud suurusega teenin-
dusmärk on auto uksel siiski, on klientidel tekkinud raskusi taksode äratundmisega.

“Klient on harjunud orienteeruma plafooni järgi ja praegusel hetkel seisab seal ainult kiri “takso”. Nii ei leia klient oma tellitud taksot tihti üles ning taksojuhidki ei saa oma kliente kätte,” lausus ETX Takso juhatuse esimees Aksel Alas. “Firma nimi oleks võinud sinna ikka jääda.”

Poolaku sõnul teeb taksojuhtide liit ka selle kohta kohalikele omavalitsustele ettepaneku. “Taksofirma nimi võiks muidugi väikselt ikka olla, muidu ei eraldu eri taksod autohulkadest. Kohalikud omavalitsused peaksid seda taksoveo seaduses kindlasti täpsustama,” sõnas ta.

Poolak möönab, et ehkki tarbijale oleks parim lahendus, kui kehtestataks ühtsed taksohinnad, ei luba seda seadus. “Seaduse järgi määrab hinnad vedaja. Omavalitsused saavad määrata ainult selle, mille eest taksojuht võib sõitjalt tasu võtta.”

Taksojuhtide liit pöördub kohalike omavalitsuste poole ettepanekutega määratleda muu hulgas ka taksoplafooni värv, kuju, teenindusmärgi asukoht ja selle kujundus. “Meie asi on teha omavalitsustega koostööd ning vaadata, et klientide huvid oleksid kaitstud ning et taksojuhtidele igasuguste rumalustega selga ei istutaks,” sõnas Poolak.
Taksoveoseadus valmib ilmselt käesoleva aasta lõpul. Seadus puudutab umbes 3500 taksojuhti ja pooltsada operaatorteenust pakkuvat taksofirmat


EPL

Uudiste arhiiv