Autosõidud venivad suuremates linnades tipptunnil üha pikemaks

07.12.2004
Tallinnas ei muutu olukord paremuse poole enne suuremate ristmike kordategemist.

Mootorsõidukite keskmine liikumiskiirus on Tallinnas ja Tartus viimase aastaga vähenenud, samas kui Pärnus on liiklussõlmede kordategemine olukorda parandanud.

Inseneribüroo Stratum koostas teist aastat järjest uuringu, milleks sõideti GPS-seadmega varustatud autoga nii hommikusel kui ka õhtusel tipptunnil läbi Tallinna, Tartu ja Pärnu olulisemad marsruudid.

Selgus, et Tallinna ja Tartu südalinnas on liikumiskiirus aastaga mõnevõrra vähenenud, kuid Pärnus veidi tõusnud.

Suuri üllatusi polnud

Stratumi analüütiku Tarmo Sulgeri sõnul ei pakkunud uuringu tulemused üllatusi. “See pole just väga suur saladus, et mida suurem linn, seda väiksemad sõidukiirused ja pikemad ummikud,” tõdes Sulger.

Kui Tallinna kesklinnas oli keskmine kiirus 19,2 km/h, siis kesklinna ümbruses 31,5 ja äärelinnas 42,3 km/h. Kõige koormatum ristmik on Haabersti ringristmik, kus kesklinna poole suunduvad autod moodustasid ligi kolmveerand kilomeetrit pika järjekorra ja mille ületamiseks võis kuluda kümme minutit.



Tallinna puhul on teist aastat järjest kõige vaevarikkam sõita kesklinnast lennujaama. 11-kilomeetrise tee läbimiseks kulus hommikul 21 minutit, õhtul aga 31 minutit.

Tallinna kommunaalameti liiklusteenistuse direktori Mati Songisepa sõnul on liiklusvoo kiiruse suurendamiseks kaks võimalust: liikluskorralduslikud ja ehituslikud meetmed. “Liikluskorralduslikult pole enam eriti palju võimalusi keskmist kiirust tõsta,” märkis ta. “Tarvis on ehitada uued ristmikud, ringteed ja ümbersõidud.”

Tartu linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse juhataja Peep Margus polnud eilseks küll uuringuga tutvunud, kuid tema sõnul on linnaliikluse keskmine kiirus 34,5 km/h normaalne.

Tallinna keskmine liikluskiirus oli 32,6, Tartus 34,5 ja Pärnus 44,1 km/h. Mullu oli nii Tallinna kui ka Tartu liikluskiirus suurem ligi kilomeeter tunnis.


Tartus ja Tallinnas olukord halveneb
Tarmo Sulger, OÜ Stratum analüütik


Ainsana on liikumiskiirus aasta jooksul kasvanud Pärnus, kus võrreldes eelmise aastaga oli olukord paranenud Papiniidu– Riia ristmikul. Mullu tuli just seal kõige kauem seista, kuid tänavu on ristmikku rekonstrueeritud ja läbilaskevõime on suurenenud.

Tallinnas ja Tartus on kiirus veidi langenud, eeskätt seepärast, et läbilaskevõimet parandavaid objekte pole valminud. Küll aga tõuseb autode arv, mistõttu on lisandunud kriitilisi ristmikke, mis võivad mõne aasta pärast kujuneda tõsisteks pudelikaelteks.



EPL

Uudiste arhiiv