Eestlased endiselt Tais kadunud

03.01.2005
Nii välisministeerium kui kolme Tais kadunuks jäänud eestlase sugulased ning sõbrad teevad kõik, et saada teavet omaste saatusest, kuid seni puudub info nii nende kui ka üheteistkümne siin elanud soomlase kohta.
Seni on kadunud kolm Tais olnud eestlast – pereisa, kelle naine lastega juba kodumaale jõudis – ning kaks 20-30-aastates matkajat, mees ja naine.
Välisministeeriumi konsulaarosakonna direktori Jaanus Kirikmäe andmetel on kõik teadaolevalt õnnetusalal olnud eestlased peale kolme seni kadunu tänaseks koju saabunud. «Kolme-nelja inimese kohta on andmeid, et nad on saanud sealsetes haiglates arstiabi,» märkis Kirikmäe.

Sõbrad tahavad otsida

Kirikmäe sõnul on seni kadunute omaksed ja sõbrad lisaks info hankimisele avaldanud soovi lennata ise katastroofipiirkonda, et neid sealt leida.
Välisministeerium on andnud otsijatele ülevaate sealse olukorra kohta, kuid palunud siiski tungivalt kohalesõitmise otsust kaaluda.
Kirikmäe tunnistas, et välisministeerium otsustas pärast nõupidamist siseministeeriumiga ja vestlemist kadunute sugulastega otsitavate nimesid mitte avaldada.
Soome keskkriminaalpolitsei värskeima nimekirja järgi on seni kadunud Eestis elanud ja töötanud Finnairi siinse tütarfirma Aero Airlinesi lennukikapten Matti Aho (45), tema kaasa ja kaks last. Täpselt samamoodi ootavad sugulased-sõbrad endiselt teateid Viru hotelli peadirektori Markku Tarnaneni (43), tema naise, kolme lapse ja vanemate saatusest.
Eesti Punane Rist oli reedeks kogunud üle 300 000 krooni annetusi.

Eesti abirühm läheb teele

Taisse on siirdunud ka Eesti politsei kolmeliikmeline identifitseerimisgrupp. Täna lõunal sõidab Hollandist tuleva abilennukiga Indoneesiasse, kõige rohkem kannatanud Acehi piirkonda 15-liikmeline Eesti päästerühm. Juba mitu päeva on Acehis ÜRO hindamis- ja koordineerimismeeskonna liige Argo Parts.
Päästeameti peadirektor Mati Raidma ütles, et Partsi andmetel on olukord seal ülimalt keeruline. «Olen aru saanud, et abiandjate esimene reageering keskendus teistele riikidele, kuid Sumatra põhjaosa on tegelikult kõige rohkem kannatanud,» nentis Raidma. «Seal ei toimi veel lennujaam, ligipääs on väga raske.»
Peadirektori sõnul otsitakse praegu võimalusi, kuidas homme Medani suunduv rühm koos 5,5 tonni varustusega sealt edasi 20-tunnise sõidu kaugusele Acehi saata. Varustuse hulka kuuluvad välihospidal ning kahenädalane medikamentide ja materjalide varu hospidali töös hoidmiseks.


Postimees

Uudiste arhiiv