Kiirlaevafirmad kergitavad uuel hooajal piletihinda

13.04.2005
Laevafirmade hinnangul kütuse kallinemisest tulenev hinnatõus reisijate arvu ei vähenda.

Kütusehinna tõusu tõttu tõstavad Eesti ning Soome vahet sõitvad kiirlaevafirmad piletihinda, keskmiselt kerkib see paar eurot reisija kohta.

Silja Line’i turundusjuht Pekka Helin tunnistas, et sarnaselt konkurentidega kavatseb laevafirma tõsta piletite hinda. Tema sõnul kallinevad hinnad tõenäoliselt eelseisval nädalal. “Praegu oleme rääkinud suurusjärgust paar eurot (veidi üle kolmekümne krooni – toim) reisija kohta. Hinnatõus peaks jääma 7–10 protsendi vahele.”

Muutuse põhjuseks on Silja Line’i esindaja sõnul kütuse kallinemine. Viimane suurem hinnatõus laevafirmas oli Helini sõnul umbes viie aasta eest.

“Kütusehinnad on kardinaalselt tõusnud võrreldes eelmise aastaga,” tõdes ka Lindaliini AS-i juht Enn Rohula. Tema sõnul on kütus kallinenud 200 dollarit tonni kohta, mis võib Lindaliinile tähendada mõningast piletihinna tõusu. Samas ei osanud Rohula veel prognoosida, kui palju hinnad tegelikult kerkida võiks. “Otsust pole me veel langetanud. Natuke veel jälgime, kuidas kütusehind turul käitub. Pärast seda teeme arvutused, lähtuvalt oma kuludest.”

Kuuldes, et näiteks Silja Line kergitab piletihinda kaks eurot, ei pidanud Rohula võimatuks, et ka neil tuleb umbes sama palju hindadele otsa kruvida.

“Jah, see on väga raske teema. Kiirlaevadega on niigi raske kasumisse tulla. Kiirlaevade kütus on väga kallis ja seda läheb väga palju. Ma arvan, et ükski operaator ei suuda ilma hinnatõusuta ots otsaga kokku tulla,” kommenteeris hinnatõusu Tallink Grupi juhatuse liige Kalev Järvelill.

Loogiline lahendus

Tema sõnul on loogiline lahendus piletihinnale n-ö kütuselisa juurdepanek. “Piletihinnale lisandub mingi konkreetne summa, mis peaks kompenseerima kütusehinna tõusu,” selgitas Järvelill. Umbes samamoodi käitus Tallink ka paari aasta eest.

Täpset hinnatõusu Tallinki Autoexpressi piletite puhul ei julgenud Järvelill siiski välja pakkuda. Mis puudutab Tallinki suuri laevu, siis nende reisijatel pole Järvelille kinnitusel esialgu hinnatõusu karta. “Suured laevad on eraldi teema. Need kasutavad teist kütust ja tegu on ka teist tüüpi liiklusega.”

AS Nordic Jetline’i müügijuhi Malle Kolnese sõnul kaalub ettevõte praegu seda, millal ja kui palju pilet kallineb. Samas ütles Nordic Jetline’i (NJL) juht Mikael Granrot Kauppalehtile, et NJL-i odavaim ühesuunapilet võib senise 21 euro asemel maksma hakata 23 eurot.


Reisijate arv jääb samaks

•• Tallinki Grupi juhatuse liige Kalev Järvelill ei karda, et paari eurone hinnatõus Tallinki kiirlaevadel reisijate arvu vähendab.
•• “Kevad on tavaliselt reisijaterohke. Seejuures käib järjest rohkem inimesi Eesti ja Soome vahet autodega.”
•• Ka Silja Line’i esindaja Pekka Helin leiab, et mõne euro võrra kõrgemad hinnad reisijate arvu ei kukuta.
•• Sama ütles ka Nordic Jetline’i müügijuht Malle Kolnes.
•• Esimene Tallinki Autoexpress alustab Tallinna ning Helsingi vahel sõitmist 14. aprillil, Lindaliini AS alustab aga oma hooaega praeguste plaanide kohaselt 22. aprillil ning seda juhul, kui jääolud Soome seda võimaldavad.



Eesti Päevaleht

Uudiste arhiiv