Tallinn hakkab Euroopa Liidu rahaga turiste meelitama

29.04.2005
Tallinna ettevõtlusamet sai turistide ligimeelitamiseks mõeldud projektide jaoks Euroopast ligi kolm miljonit krooni, kirjutab Postimees.
Phare toetusena eraldatud ligi 2,8 miljoni krooni kulub Tallinna konverentsiturunduse arendamiseks, linna talviseks turunduskampaaniaks Soomes ning video tootmiseks.
Lisaks 177 000 eurole Euroopa rahale kulub projektidele 516 339 krooni ettevõtlusameti eelarvest.
Ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste sõnul oleks linn nende kolme projektiga hakkama saanud ka oma eelarvest, ent Euroopa raha abil saab seda teha palju ulatuslikumalt ning tõhusamalt.
Tallinna kui konverentsisihtkohta tutvustatakse eelkõige Saksamaal, Suurbritannias, Soomes, Madalmaades, Rootsis, Itaalias, Prantsusmaal ja Taanis, osaledes Euroopa peamistel konverentsimessidel, tellib turu-uuringuid ning korraldab sihtriikide konverentsikorraldajatele tutvumisreise.

«Lähiajal on plaanis välja kuulutada konkurss Tallinna turundusmeene leidmiseks,» märkis Teniste.

Soomes talvel korraldatav Tallinna tutvustamise kampaania on suunatud üle 35-aastastele korduvkülastajatele.

«Kampaaniaga tahame suurendada talvisel madalhooajal Tallinna külastavate soomlaste hulka ja sellega ka turismitulusid,» põhjendas Teniste. Kampaania hõlmab pressireise, reklaami ajakirjanduses ja internetis ning veebikeskkonna arendust.

Teniste sõnul kasvas majutatud turistide arv mullu rohkem kui veerandi võrra. «Sedavõrd suur kasv oli osaliselt tingitud ühinemisest Euroopa Liiduga, mis tõi Tallinna kui uut sihtkohta avastama uusi turiste,» selgitas ta.

Et ka sel aastal tuleks neid siia võimalikult palju, kaasab ettevõtlusamet kampaaniasse erasektori, eeskätt laevafirmad ja Estonian Airi.

Kolmandaks Euroopa Liidu rahastatavaks projektiks on Tallinna tutvustav videofilm, mis sobib näitamiseks messidel, esitlustel ja teistel turundusüritustel ning ka reklaamiks välisriikide telekanalites.



Eesti Päevaleht

Uudiste arhiiv