Reisijad peavad lennufirmat hoolimatuks

29.07.2005
7. juulil Easyjeti lennukiga Berliinist Tallinna lendu alustanud reisijad sihtpunkti ei jõudnudki, sest lend katkestati ja pöörduti tagasi Berliini.


Samuti ei pääsenud sel õhtul sama lennukiga lendama pidanud inimesed Tallinnast Berliini.

«Poola kohal hakkas lennuk järsku kukkuma. Piloot andis hoiatuse ja käskis turvavööd sulgeda,» ütles lennukis olnud Kristo Notton. «Seest hakkas keerama, inimesed kisasid, nõudes toimuva kohta infot. Need olid mu elu pikimad minutid.»

Umbes kümne minuti möödudes olukord stabiliseerus ning lennuk pööras otsa ümber ja lendas tagasi Berliini. Nottoni sõnul teatati alles hiljem, et lennukis pole sihtkohta jõudmiseks piisavalt hapnikku.

«Lennujaama ooteruumis aset leidev oli omamoodi tragöödia. Inimesed ärritusid, sest infot kas vahendatud üldse või oli see vastuoluline. Levisid vaid kuulujutud,» ütles samal lennul olnud Katrin Knoll.

Vabu kohti ei jätkunud

Ära jäänud lendu ei asendatud, vaid anti võimalus vahetada pilet mõne teise Easyjeti lennu oma vastu. Ebameeldiva üllatusena selgus, et pea kõik lähipäevil väljuvad lennud Tallinna—Berliini liinil on välja müüdud ja alles on vaid üksikud vabad kohad.

«Kui kõik sadakond reisijat ära jäänud lennu piletid vabade kohtade vastu oleks vahetanud, jõudnuks viimased koju alles kahe nädala pärast,» ütles Notton.

«Inimesed hakkasid seepeale paaniliselt trügima. Enamikule öeldi, et vabu kohti pole, siis jälle kauples mõni hea saksa keele oskaja endale pileti välja,» kirjeldas Knoll tekkinud olukorda. Tema sõnul ei saanud osa kasina keeleoskusega turiste toimuvast aru ja mõni tihkus nuttagi.

Knolli ja Nottoni sõnul vahetas mitu turistina Eestisse tulijat lennupileti uue sihtkoha või kojusõidupileti vastu, sest oleks kohale jõudnud alles tagasilennu kuupäevaks.

«Koju reisiv eestlane Tallinna ju turisti kombel Mallorca vastu ei vaheta. Nii jäigi üle vaid kohapeal oodata või oma kulul teiste lennufirmade või bussi-rongiga teed jätkata,» lisas Notton.

Knolli ja Nottoni sõnul võimaldas firma reisijatele vaid ühe öö hotellis ja kaks söögikorda, edasi tuli neil ise hakkama saada.

«Lennujaama personal soovitas hotellitšekid alles hoida, kuid samas kahtlesid nad, et need kompenseeritakse,» ütles Knoll.

«Saatsin Easyjeti Londoni esindusse tähitud kirja viidetega seadusele, mille järgi on reisijal õigus ärajäänud lennu korral kompensatsiooni saada,» ütles Notton.

Et kirjale pole seni vastust tulnud ja ka Easyjeti Eesti esinduses peeti Londonist hüvitise saamist ebatõenäoliseks, pelgab Notton, et lennufirma püüab vastutusest kõrvale hiilida.

«7. juulil jäi tõepoolest Easyjeti lend tehnilistel põhjustel Berliinist Tallinna saabumata ja seetõttu ei saanud reisijad ka Tallinnast Berliini,» kinnitas Tallinna Lennujaama turundusdirektor Eduard Tüür. Tema sõnul on see ainus juhtum, mil Easyjeti lennud on ära jäänud.

Tarbijakaitseameti avalike suhete esindaja Kristina Vaksmaa sõnul on nende poole pöördutud kaebusega sama lennureisi kohta.

Juhtum on veel uurimisel

«Me ei saa praegu juhtunule lõplikku hinnangut anda, sest ei ole veel lennufirma esindajatega suhelnud. Lähtudes vaid pöördumises kirjutatust ja eeldades, et see vastab tõele, ei olnud lennuettevõtja käitumine korrektne,» ütles Vaksmaa.

Selle juhtumi puhul soovitab Vaksmaa reisijatel esitada kirjalik nõue lennuettevõtjale, et hüvitataks reisi luhtumisest tekkinud tõendatavad kulutused, nagu hotell, söök, jook, lennupilet, transport, saamata jäänud palgatulu ja muu selline.

Juhul kui lennuettevõtja keeldub kulutuste hüvitamisest, tuleks pöörduda Tarbijakaitseameti poole.

Analoogilises olukorras peab lennufirma Vaksmaa sõnul kogu ooteaja vältel tagama reisijatele piisava söögi, hotellimajutuse, transpordi lennujaama ja majutuskohta ning võimaldama kodustega kontakti võtta.

Eeasyjeti Eesti esinduse OÜ Estairi juhatuse esimehe Kõu Lippi sõnul on sarnased juhtumid lennunduses tavalised. Berliini lennujaamas aset leidnut ta kommenteerima ei nõustunud, vaid soovitas lugeda Easyjeti kodulehel olevaid lennutingimusi või pöörduda Easyjeti Londoni esinduse poole.

Easyjeti Berliinis asuvas esinduses ei võetud mitme päeva jooksul «Sakala» telefonikõnesid vastu. Lennufirma Londoni pressiesindaja telefoni automaatvastajale jäetud teatele artikli valmimise ajaks ei vastatud.

Uudiste arhiiv